Fåglarna kvittrar...

Åh så härligt det är att vakna av att fåglarna kvittrar och det är soligt, grönt och vackert ute. Vem kan vara annat än lycklig då? Så himla underbart att vi fått sommar redan, fast på lördag skulle det ju komma in ett lågtryck så man får njuta nu medans solen och värmen är här ett par dagar. Jag sitter och tänker på att det var ett helt år sedan som vi tog studenten nu. Herregud vad tiden går fort. Känns som den bara går fortare och fortare också. Nu har jag läst ett år på högskolan, och jag har verkligen inte tröttnat. Visst, man är trött på allt vad tentor och uppgifter och seminarium heter, men det är därför man behöver sommarlov nu ett par veckor. Sedan är man nog på topp igen för att prestera bra ännu ett år!

Tränade mina två pass igår, det var jätteskönt men oj så varmt det är i lokalerna nu. Man svettas ju redan innan passet börjar nästan! Idag är det ingen träning eftersom det är valborg, så får väl se vad man hittar på istället. Ska ju sola hela dagen iallfall, det är ett som är säkert. Men ska antagligen upp till mamma och dem och grilla och ha det mysigt ikväll så tänkte att man kanske ska passa på och gå ner och köra en vända i träningsrummet hos dem. Vi får väl se vad man orkar, efter en dag i solen är man hur slö som helst!

Imorgon är det premiärfiske i våra sjöar här uppe i Ale. Abborresjön och kroksjön är väl dem jag är mest känd med och jag tror att det blir så att pappa och dem kommer vara i abborresjön och vi i kroksjön om jag känner alla rätt. Lite tråkigt att inte vara på samma ställe men man hörs ju säkert ändå och kanske ses en sväng senare under dagen. Får jag ingen fisk imorgon då lägger jag nästan ner denna säsongen känns det som. Inte ens ett napp har jag fått i år, det känns skandal! Så imorgon ska jag dra upp en riktigt fin regnbåge som vi kan lägga på grillen! :)


I den poolen vill jag dyka i nu! Min lillebror ser ni som står på kanten och väntar på att få hoppa i. Detta är en bild från Nerja, Spanien dit vi brukar åka på vår/sommaren. Mamma och Mikael åker dit 4 juni och vi får inte följa med!! Åh, längtar ihjäl mig efter Nerja och den underbara byn vi bor i där.... :(

Cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0