Kan inte bli bättre!

Ja, jag gick ju bort till Emelie igår vid 12. Pratade med Carro och fick dit henne också så satt vi i trädgården och solade oss. Och det syns ju idag kan jag ju meddela.. Det känns faktiskt riktigt härligt, trots att brännan kanske inte är den vackraste! haha, men det skiter jag i, nu är iallfall sommarens färg påbörjad! Och det var ju riktigt varmt ute igår, hade på mig både en långärmad tröja och min vårjacka när jag gick till Emelie men när jag skulle hem så gick jag i linne tillslut för det blev varmt med solen i ryggen. Åh vad underbart! Och likadant väder är det idag, och på vädret sa dem att det ska bli samma väder imorgon och graderna ska bara höjas! Im happy!

Ja, nu sitter jag här, vrålhungrig och vågar inte gå ut i köket för att hämta frukost. Det var så att igår när jag höll på att städa så såg jag något som såg ut som ett sjukt stort djur med stora ben, men det satt i ett hörn så jag lixom hoppades på att jag inbillade mig och att det var någon smuts bara. Sen när Rikard kom hem sa jag till honom och han låtsades också om att det bara var någon smuts (han har vissa fobier man inte riktigt vet om har jag märkt, haha) så den satt kvar. Den hade ju inte rört sig på hela dagen så då inbillade man sig ännu mer. Så kom en kompis till Rikard hit igårkväll och han såg den också, så ni kan ju fatta att den är rätt stor då alla märker ett djur i ett hörn i taket. Så började han fråga vad fan det var för något, men ingen av dem kunde ta bort det! Så nu när jag gick ut i köket förut för att hämta frukost så kollade jag direkt upp i det hörnet, och där fanns fan inget kvar!!! Blev livrädd och kollade runt i hela köket och undrade vart det kunde tagit vägen. Då såg jag att det satt precis ovanför dörröppningen! Så någon smuts var det ju deffinitivt inte då det flyttat på sig under natten. Jag sprang ut ur köket och har inte vågat gå in dit igen. Och Rikard sover. När han vaknar måste han ta bort det annars tänker jag inte gå och lägga mig ikväll, vägrar vakna med det i sängen eller något...
Nej, måste nog väcka honom för jag dör av hunger snart..

Idag ska vi ju på påskmiddag hos Rikards släkt. Ska bli mycket trevligt. Hade gärna velat hinna gå bort till pappa och sätta mig i hans trädgård lite men mina kinder säger nog egentligen att det kommer räcka med den solen jag får på mig när jag är ute sen. Vi får väl se. Som det ser ut nu lär jag inte hinna bort till pappa innan vi ska åka, eftersom jag aldrig kommer ut och fått ta frukost. Haha. Fy, äckliga djur är det absolut värsta jag vet! Hade det stått ett lejon och en riktigt äcklig spindel framför mig hade jag gladeligen sprungit fram till lejonet, utan problem! Då förstår ni min rädsla :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0