Snurrig värld

Ja, snurrig värld kan man lugnt säga att jag lever i just nu. Har nämligen fått mina nya glasögon, och trots att jag är van vid linser så känns glasögonen på tok för snurriga och konstiga... Så blev det aldrig med linserna, strange. Fast dock hade jag fått lite sämre syn sen jag provade ut linserna, så kan ju vara det också, att det är mer styrka i dem här. Jaja, jag funderar på hur lång tid det kommer ta att vänja mig vid dem? Förmodligen kommer jag aldrig göra det. Glasögon-ormen Cissi ;)

Igår gick jag ju bort till Emelie och vi satt i hennes trädgård ca 2 timmar någonting. Jag trodde ju inte jag skulle behöva solskyddsfaktor, men rätt som det är börjar hon skratta och säga att nu är det nog bäst jag får på mig solskydd annars bränner jag sönder mig. Jag tar min på 15 spf men efter en stund springer hon in och hämtar sin på 30! haha. Hon är söt min Emelie :) Men så igår så blev jag bara rödare och rödare över bröstet, och lite på magen, men jag kände inte att jag hade bränt mig som man brukar göra annars. Och idag när jag vaknade och kollade mig i spegeln så hade allt det röda lagt sig, så det var ingen riktigt bränna, som tur var! Härligt. Då kanske jag kan ta mina skolböcker och allt vad det är och gå bort till pappas trädgård idag och få lite mer sol på mig. Det kan man inte få för mycket av, speciellt inte om det blir kasst väder igen när som helst. Man vet aldrig, därför får man helt enkelt passa på. För jag är kär i solen och värmen!

Imorgon ska jag göra något som jag fortfarande inte har berättat här.. Tihi. Lite nyfikna måste ju mina läsare få vara, då vet jag ju att ni kanske kommer tillbaka! haha :) Nejdå, inte direkt så jag tänkt men vill inte skriva för mycket här när jag inte vet till 100% hur det blir och så. Men kanske vet jag till 98% så nästan... :P

Nu ska jag borsta tänderna och sedan lägga mig och börja plugga lite. Usch! Läser nog världens absolut tråkigaste kurs, Välfärdsstatens förutsättningar. Sociologi, solcialpedagogik och juridik. Den första delkursen jag ska tenta av nu handlar bara om demokrati och politik och ideologier, sådant som jag aldrig har förstått mig på, och nog aldrig kommer göra det heller! Som tur är så ska ju jag och Pernilla sitta ihop och diskutera och hjälpa varandra i början av nästa vecka. Annars hade jag nog kuggat för första gången. Men det vill man ju inte, har snart läst hela mitt första år och inte kuggat på en enda tenta! Stolt är jag faktiskt. Det får man lov att vara :)

Cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0