Vår, på Riktigt!

Idag har det verkligen varit vår på riktigt, och det kunde inte komma lägligare än idag, på självaste fiskepremiären! Det blåste inte speciellt mycket heller, och hade en underbar morgon och dag ute vid havet! Dock fick jag ingen fisk alls, inte ens ett napp.. Bara massa musslor och tång, för det finns det ju gott om. Det var bara jag och Jocke som inte fick fisk, dem andra drog upp några men dem var alldeles för små för att ta. Men pappa fiskade nog upp det bästa, förstår inte hur man lyckas, men helt plötsligt känner han precis som att han fått bottennapp och fastnat i tång och en jättestor sten för det är jättetungt att veva in. Men efter en stund hör jag honom börja skratta som bara den, och jag frågar vad det är han fått på kroken, och så sa han att jag skulle komma och kolla. Och upp ur vattnet kommer något STORT med massa tjocka ben och armar eller vad tusan det var, jag blev helt chockad. När jag kom närmare visade det sig vara en gigantisk sjöstjärna!!! Haha, jag har sett många sjöstjärnor i mitt liv, men det där var verkligen den största jag sett, och den fiskade pappa upp i havet.. Haha. Det var roligt.
Solade gjorde jag också, så har fått massa färg i ansiktet, så härligt :) Ja det var verkligen en kanondag ute vid havet! Kunde inte blivit bättre. Förutom om vi fått fisk då förstås..

Har tränat mina två pass idag också, men kände att det var på gränsen att jag skulle orka för Rikard har blivit vrålförkyld och febrig, men jobbar ändå och jag visste att det skulle komma till mig med som är så himla mottaglig för förkylningar så det blev lite tungt i näsan på träningen :/ Suck! Orkar inte bli sjuk och seg, igen. Nu kom ju våren också, förhoppningsvis på riktigt denna gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0