Bad update. Really bad.

Herregud vad blogg-slapp jag blivit alltså! Såg nu att jag inte bloggat sen vi kom hem från Norge, över en vecka sedan (och det känns betydligt längre!). Men har väl inte haft tid och lust då helt enkelt, ibland tar man sig tid till annat (dock har jag suttit vid datorn, men har väl inte varit sugen på att blogga eftersom inget inlägg dykt upp!).

Snart är min ledighet över iallfall, om två veckor, den 31 augusti så börjar skolan igen. Och vet ni vad? Jag ser faktiskt fram emot det. Ska bli så himla kul att träffa alla igen, det är en riktig kanon-klass jag fått. Har redan börjat små-läsa i en av böckerna vi ska ha till första tentan som är redan v.40, och också vår allra första salstenta efter ett helt år av hemtentor och examinationsseminarium. Puuh, undra hur det ska gå? Jag som verkligen hatar att sitta och göra prov på det sättet. Hemtentor har varit perfekt för mig verkligen, där jag kunnat sitta i lugn och ro och ta den tid jag behöver för att få tentan så som jag vill ha den utan att stressa. (Okej, visserligen stressade jag nästan alltid ändå hela förra året och satte mig dem sista dagarna.. Men ändå..). Vi får väl se hur det går, inte kuggat en enda tenta på hela år 1, så jag känner mig nöjd även om jag skulle missa en nu! :)

Klockan är halv tio, och jag känner mig riktigt pigg och fräsch. Gick nämligen upp klockan åtta, tog en halv liter isvatten och svepte och sedan gick jag ut i morgon-solen och tog en powerwalk promenad i 40 minuter. Det var min allra första powerwalk promenad (eller, brukar ju alltid gå fort när jag är ute och går, men nu gick jag ju extra fort så det märktes på andning och puls). Jag har länge undrat om man verkligen blir varm och svettig av att powerwalka, speciellt jag som tränat en del och är ute och springer och joggar titt som tätt, men jösses, jag kände hur röd jag blev i ansiktet och när jag gick upp för den branta backen som jag valde att jag banne mig ska ta, så var jag riktigt anfådd. Detta var en perfekt start på dagen, jag ska nog försöka peppa mig till att börja dem flesta dagarna i mitt liv så! Tänk nu när den mysiga hösten kommer, att få gå ut en sväng på morgonen då kommer vara som en befrielse, den härliga kylan, solen och alla blad som ändrar färg... Mmm.. Jag är verkligen höst-sugen nu!

Nu ska jag snart ta på mig och vänta på att mamma och dem plockar upp mig för att vi ska på en visning av ett hus i Älvängen. Jag hoppas mamma och Mikael gillar det och att det är bra, och att dem har turen med sig och kanske kan få det. Dock har ingen av oss ens sett bilder på hur det ser ut inuti, för det är en privat visning, en VIP-visning, så mamma och Mikael hade tur! Så nu är det bara att hålla tummarna. Det hade ju varit tråkigt om dem behöver flytta till en lägenhet medan dem letar nytt hus, eftersom dem endast får bo kvar i kära Sörgården till 1 december! Nu måste vi njuta av fulla drag, och jag är lite ledsen över att det inte blir någon mer jul i det mysigaste huset jag någonsin varit i... För det är det absolut.



Här har det spenderats några jular nu.. Tänk att förra året blev den sista! :(

                                                                                    Love / Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0