Home again!

Inatt kom vi hem. Trötta och hemlängtan hade vi, men just nu så undrar jag vad det var jag längtade hem till? (Förutom mina vänner som jag saknat massor och självklart min pappa som jag också saknat massor!) men annars, undrar jag lite. Det enda jag tänkt på på hela resan är hur mycket jag vill flytta och ha ett eget hus vid havet, så nu är det verkligen på riktigt tänk om man säger så, nu är det bara pengar som fattas.. Haha!

Resan har varit underbar. Som man vet så brukar det ju inte vara riktigt sommarävder uppe i NordNorge, där kan det bli kanske en 15 grader och lite blåst om man har turen med sig, annars kan det lika gärna vara 5 grader, storm och regn. Men vi hade en helt sjuk tur. Det var 25 grader, strålande sol och inte en vindpust hela veckan! (Dock är det inte perfekt fiskeväder, men vad gör det när man trivs som fisken i vattnet i värmen, solen och ute på havet?)
Och morgonen vi skulle åka, i söndags, när vi gick upp, ösregnade det och blåste kuling. Hur tur har man inte då på en skala? Ibland tror man nästan på Gud alltså. Iallfall i sånna lägen!

Vi fick en hel del fisk också, hade med oss en hel frysbox hem men det skulle ju delas på ett par personer, men vi fick massor så frysen är full av fisk nu. Gott! Min lillebror vann denna gången med störst fisk, 15,5 kg en torsk, alltså 1 kg större än min största som jag fick sist vi var där uppe fast jag fick en Sej. Men denna gången var det inte min fiskelycka. Jag hade både flest och störst fiskar på mitt spö, minst en gång varje dag alltså, men dem var väl så stora att antingen så drog dem sig loss eller så bet dem av hela linan med pirk och allting.. Lagom kul kan jag säga! Men man kan inte alltid vara på topp. Jag fick äta färsk fisk och sola varje dag, så jag är supernöjd! :)

Nu regnar det ute. Men jag är faktiskt inte så ledsen över det, för nu vill jag bara att det ska bli höst. (Ja jag vet att jag är knäpp!) men hoppas på en kall, klar fin höst i år. Tror ni det kan bli så? Om inte annat hoppas jag på mycket snö i vinter, TIDIGT! INNAN jul.. Då blir allt perfekt!

Nu ska jag fortsätta packa upp det sista och städa undan så får Rikard tvätta när han kommer hem. Ha en mysig dag i regnet allihop, för det ska jag ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0