Ny favorit!

Min nya favoritsångerska är verkligen Melissa Horn. Brukar inte lyssna så mycket på svensk musik egentligen, men när det kommer ett stjärnskott som henne så blir man bara förälskad! Ni måste verkligen lyssna på henne, riktigt sköna, djupa, fina låtar och rösten kan få vem som helst att bli lugn i kroppen. :)

Tänkte dra ut och ta en löprunda med Emma om en stund, vi ska bara smälta vår lunch och vänta på att regnet lugnar sig. Men det verkar som det redan gjort det, det är bra.
Känner mig riktigt på topp nu, hoppas det fortsätter så hela året ut med massa träning och energi! Men det känns verkligen som det kommer bli en jättebra höst och vinter, eftersom jag längtat så mycket efter det. Jag blir inte alls deprimerad i mörkret som många andra blir, snarare tvärtom. Jag blir så mysig och glad, när jag får vara bland mina nära och kära. Men självklart kan det bli jobbigt om det är för mörkt för mycket, men det är det ju oftast inte mer än ett tag och då överlever man.
Jag har funderat lite på varför jag gillar hösten och vintern så mycket, även om jag älskar sommaren med sol och bad. jag kom fram till att dels har det ju knappt varit någon sommar med sol och bad i år, så då kan det lika gärna bli höst och vinter och sedan så hatar jag ju småkryp och fjärilar och alla andra äckliga insekter, som oftast inte finns på vintern mer än flugor (och dem har jag lärt mig att överleva!). Det gör nog också lite att jag trivs på hösten/vintern, jag slipper vara rädd för sånt hela tiden. Men jag vet inte, lagom till februari/mars nästa år så lär jag bara sukta efter vår, blommor, sommar och sol. Så vi får väl hoppas på en bättre sommar nästa år, och försöka boka in en solsemester utomlands! :)

Nu ska jag relaxa lite innan det är dags att ge sig ut i regnet och springa. Skönt det ska bli att springa såhär på dagen en fredag, då kommer man känna sig energisk och skön hela kvällen, som ska bli lugn dessutom. För imorgon åker vi hem till min farmor och hälsar på, hon fyller hela 79 år på söndag. Min älskade lilla farmor som verkligen är världens bästa!

Love / Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0