Skön träning!

Trodde jag var påväg till värsta tant-träningen idag. Visste knappt vad jag hade gett mig in på, men mamma var med, och jag visste att Suzette skulle komma och att Caroline var värd så då kände jag mig lite tryggare :) Vi skulle nämligen göra stavcross! Hade inte så stor kunskap om vad vi skulle göra, mer än att gå med stavar och använda oss av gummiband. När vi kom dit ser jag en del medelålderskvinnor och jag typ. Haha, lagom roligt, men så är det i vår förening och jag trivs med det för alla är sig själva och alla får komma och vara och kunna precis det dom kan. Det är det som är så skönt med friskis.
Men iallafall, när vi väl kommit igång och man slutat trassla ihop stavarna (som inte var det lättaste att hålla koll på för man ska INTE ha dem som man ser alla äldre gå omkring med dem, nej dem ska vara bakom kroppen och jobba med armarna, mycket svårare än det ser ut!) så började man känna att det var riktigt skönt att ta i och gå med stavar i högt tempo. Sedan hade vi olika stopp där vi använde oss av gummibanden för att träna armar/axlar och sedan gjorde vi lite bålstabilitet och ryggövningar och lite för ben och rumpa. Det blev några stationer och löpning uppför backarna, så man kände att man hade tränat efteråt vilket var mycket positivt. Dock var jag inte det minsta lika svettig som i tisdags på Isabelles stenhårda pass, men hennes pass måste jag kalla för intensivgympa, och stavcrossen är ju medelgympa så det skiljer ju sig lite åt. Detta får väl ersätta vår kära skivstång som vi körde på torsdagar innan, då ledaren inte kommer träna oss denna terminen, suck!
Så imorgon ville Emma ut och springa när hon kommer hem, så får väl hoppas jag är tillräckligt mör i benen för att orka ta mig runt ordentligt men det ska nog gå bra. Har rivstartat ordentligt denna veckan, hittills endast onsdag som vilodag så nu får jag nog ta det lite lugnt så jag inte börjar för mycket (men jag kan bara inte stanna hemma om jag vet att det är ett bra pass på kvällen!).

Gjorde mig en god fruitpunch nu när jag kom hem, med banan, apelsin, blåbär, röda vinbär och lite jordgubbar. Mums! Älskar fruitpunch, men speciellt när man har massa olika frukter i och lite olika goda juicer också! Det går att variera sig hur mycket som helst, som en smoothie fast utan yoghurt och så helt enkelt! Det borde ni prova!

Nu ska jag ta och slappna av lite och sedan se om det går något bra på tv idag. Igår kollade jag på John Q och den var riktigt bra! Man blev gråtfärdig ett par gånger under filmen, riktigt fin film så den rekommenderar jag :)

                                                  
                                                                                               Love / Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0