Äntligen fredag?

För mig känns nästan alla dagar likadana nuförtiden. Alltså, vardag hela veckan i princip. Man kan inte koppla bort skolan helt under helgerna längre, inte när det är så mycket att göra om man vill bli någorlunda klar innan jul. Helt klar kommer man aldrig bli, men man kanske kan bli såpass klar att man är ledig mellan jul och nyår. Det hade ju varit kanon... Emma som går på chalmers har lov en hel månad, och vi ingen! Hur är det möjligt? Förstår verkligen inte att det kan vara så olika, att vi bara får sommarlov som lov på hela året.. Jaja, det är väl bara att inse verkligheten, man har ju inte direkt massa jullov och höstlov och annat när man jobbar sen heller, fast då har man åtminstone inte massa tentor och annat att plugga på på kvällar och helger!

Denna helgen kommer bli fullspäckad med roligheter! Imorgon bitti, tidigt, tidigt ska vi åka ner till Ullared. Jag och Rikards söta lillasyster Jennie planerade in detta och lyckades nog lura med oss männen också, spännande! Dessutom så ska min älskade Emelie följa med också, så det blir full bil dit, och förmodligen alldeles för full bil hem... :D
På kvällen imorgon är det glöggkväll som gäller hos pappa eller Anette, dem har inte sagt vart vi ska vara än men det kvittar, för sålänge jag får umgås med det härliga sällskapet kan vi vara vart som helst! (Nästan) :)
På söndag har jag planerat in en härlig dag med tjejerna, som en liten julafton ihop nästan, där vi ska pyssla och baka lite, sedan in till stan och äta och avsluta med en underbar kväll på Liseberg! Kommer nog bli helt perfekt, och det gjorde ju inte saken värre när jag såg att det ska bli lite kallare och bättre väder på söndag. Det gillar jag!

Nu är det inte långt kvar alls till jul... Men det hinner jag knappt känna av! Men när Ellen kom hit igår när vi skulle plugga var nästan det första hon sa "Åh! Vilket julstämning man fick direkt när man gick in här!" Och det var ju roligt att höra att någon får det, fast jag har nog mer pynt än de flesta har i min ålder :)

Ska snart bli upphämtad av mamma och åka med upp dit en sväng. Ska ju låna med mig en bil hem som jag ska ha imon så då kan jag lika gärna åka med upp och umgås lite med familjen där uppe. Ska försöka tvinga mamma att ta en härlig promenad (som jag knappast behöver tvinga till!) och försöka få lite julstämning uppe i huset (som jag kanske får tvinga lite till) för hon har bara satt upp några adventsljusstakar och stjärnor! Lilla mamma, undra vart jag fått allt mitt jul-älskande ifrån? Inte från pappa och inte från mamma, måste ju bara finnas en person kvar att få det ifrån.. Min underbara lilla farmor! :)



Love/Cissi


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hahahhaa! ja bilen kommer GARANTERAT bli överfull :P undrar fortfarande om vi kommer få plats, men det löser sig ;) hahahaha! Ses imon sötis! :)

2009-12-11 @ 15:02:51
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0