Olivolje-inpackning

Just nu sitter jag med en handduk virad runt håret och har masserat in massvis med olivolja i både hår och hårbotten. Det ska verka i en timma, och har suttit i en kvart. Som jag skrivit tidigare har jag ju problem med supertorr hårbotten vilket även gör att håret blir torrare. Så var inne på nätet och sökte lite och hittade att man kunde göra såhär så nu testar jag det. Ni kanske tror jag är knäpp eftersom man får fett hår, men jag kan som sagt knappt få fett hår ens om jag skulle sluta tvätta det i en månad, så ni kan ju förstå att all den oljan jag har i håret nu kommer förmodligen sugas upp fortare än jag vet inte vad. Kanske inte ens är någon olja att tvätta ur om 45 minuter, haha.

Egenltigen så ska man göra ett starkt kamomill-te och tvätta håret med morgonen efter man gjort olje-inpackningen, och inte skölja ur det utan bara torka torrt med en handduk. Men vet inte om jag känner för att ställa mig och hålla på med det tidigt imon bitti så får nog ta teet en annan gång. För kamomill-te har jag hemma, så det är bara att köra egentligen.

Disken blev diskad, nu ska jag plocka undan lite och sedan lägga mig och slappna av lite. Sedan in i duschen och sedan göra mig redo för en arbetsdag imorgon och massa fix och don på eftermiddagen inför resan.

G´nite! 

                                                                        Love / Cissi

Kommentarer
Postat av: Minette

Kan jag få dina skrattgropar?!

2009-07-29 @ 22:06:21
URL: http://lifespotting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0