Skorpionen.

Goda egenskaper

Skorpionen är charmig, intelligent och målmedveten. Du vet vad du vill och går alltid till botten med saker och ting.

Du älskar att utforska och undersöka - vad det än må vara - och du gör det passionerat och intensivt.

Skorpionen är också ömsint och fantasifull och du ses ofta som en intressant och spännande person. Du är en sann vän och har också ett gott hjärta till dem som är svaga och verkligen behöver hjälp.

Kommentar: Stämmer in väldigt bra, speciellt med att jag är målmedveten och har ett gott hjärta till dem som är svaga och verkligen behöver hjälp.

 

Mindre goda egenskaper

Skorpionens starka vilja och målmedvetenhet kan ibland göra att andra människor såras. Din största svaghet är svartsjukan. Du vill ofta och gärna förändra och göra om - både för dig själv och för andra. Det gör att du ibland kan ses som lite manipulativ och beräknande.

Skorpionen är lättretad och då vill du gärna hämnas med din giftgadd - ofta på ett lite tjurigt och barnsligt sätt.

Du är mycket varm som person men det finns ändå en inneboende misstänksamhet som kan göra att du dömer människor i förväg.

Kommentar: Svagheten svartsjuka finns, men dock är den nog inte min största. Men det med att jag vill förändra och göra om stämmer mycket bra, och det kan ibland förstöra väldigt mycket för mig, och har orsakat mängder av bråk med Rikard tex! Och misstänksamheten är något jag verkligen alltid velat få bukt med...

 

Så tänker du

Du är nyfiken och har alltid din radar igång i din omgivning. Du vill veta vad som sker och vad som är på gång. Du behöver känna att du har kontroll på den situation du befinner dig i.

Du tänker kreativt och strävar hela tiden framåt.

Kommentar: Nyfiken är mitt förnamn! Folk kan få spader på mig för jag måste veta allt hela tiden, om det ringer, skickas sms, Rikard blir fullständigt galen många gånger, fastän jag försöker tygla min nyfikenhet...

 

Yrken du passar inom

Ditt intresse av att ständigt utöka kunskapen och det faktum att du inte ger upp inför problem, gör att du passar inom flera områden - exempelvis inom vetenskap, psykologi, kriminologi och arkitektur.

Din höga ambition och kreativitet är sådant som också gör dig till en god egen företagare.

Din uthållighet och pålitlighet har du också nytta av i flera yrken.

Kommentar: Alltid velat bli psykolog, men så hittade jag utbildningen jag går nu och tog en chansning så nu kommer jag börja med mina kriminologi-kurser till hösten..

 

Kärlek och vänskap

Så ser du på kärlek och vänskap

Du är mycket passionerad när det gäller kärlek. Du faller pladask och tar för dig intensivt och fullständigt.

Du behöver ömhet, fantasi och känna åtrå för den du älskar. Samtidigt måste din partner vara intellektuell och en person du kan se upp till.

Du vill inte binda dig för tidigt utan vill skaffa dig så mycket livserfarenhet som möjligt innan det är dags.

Kommentar: Det med att binda sig är väl sisådär, jag har bundit mig enligt vissa, men jag vill däremot aldrig förlova mig eller skaffa barn innan jag har en säkrad framtid (om inget oförutsett händer förstås!)


Okej, vad tyckte ni? Jag tycker det är ganska läskigt på något sätt, att så mycket kan stämma in, med yrken, egenskaper och allt vad det är... Stämmer era stjärntecken in på er? Tycker ni det är löjligt eller lika intressant som jag? För jag tycker det är lite fräckt att det kan stämma in på så många saker, hade det stämt in på en eller två saker hade det varit en sak, men såhär många är omöjligt att "slumpa" fram, enligt mig iallfall.
Detta blev bara ett litet natt-inlägg från mig som sitter här och har tråkigt! :)


Love / Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0