Slappis dag

Gick inte upp förrän efter tre idag. Helt sjukt. La mig dock väldigt sent, men sover aldrig så länge ändå. Däremot sov jag, vaknade, sov, vaknade om vartannat hela tiden. Den jävla visdomstanden gör mig galen. Men har klarat mig hela dagen utan en enda treo, för som jag nämnt tidigare så är jag inte någon som gillar att trycka i mig mediciner så fort jag har ont eller mår dåligt, jag tar det i yttersta nödfall och eftersom jag sov så länge så vande jag mig lite vid smärtan och nu har den blivit lite bättre så har klarat mig utan sånt idag. Känns skönt. Hoppas det är helt borta tills imorgon, då ska jag ju in och jobba igen.

Kom precis in för har varit i dammekärr och promenerat med Emma. Först satt vi här hemma hos mig, jag hällde upp diskvatten men längre kom jag inte, vi säckade ihop i soffan och satt och tjötade och kom inte iväg. Men tillslut gjorde vi det, och det känns skönt att fått komma ut i friska luften en stund eftersom jag låg i sängen nästan hela dagen. Men ibland får även jag göra det utan att få dåligt samvete, förstår inte varför jag får det egentligen. Jag har inget att ta hand om ändå, så kan ligga hur länge jag vill. Men jag tycker att så mycket av dagen försvinner, nu är klockan redan åtta, och jag kan inte förstå att den redan är så mycket och det tack vare att jag sov så länge. Ja, det är nog inte riktigt min grej, men ibland tror jag det är bra att få vila ut, även jag! :)

Nu börjar det närma sig resan, längtar massor. Pratade med mamma förut, det är så himla mycket man ska ha med sig, jag kommer väl glömma hälften trots att jag skrivit en pack-lista. Har väl glömt skriva med hälften av sakerna på den säkert, haha. Men det löser sig alltid. Vi ska iallfall växla lite pengar eftersom färjan i Norge kostar ju och så, så bra att ha lite norska pengar. Sedan måste vi ju handla, för ska ju äta färsk nyfångad fisk varje dag i en hel vecka ska bli underbart, men då måste vi handla med oss torrvaror etc från Sverige så vi inte blir ruinerade för det är mycket dyrare i Norge, plus att det är skönt att slippa åka iväg och handla så man kan stanna i stugan, på bryggan, vid havet... Mmmm, vad det ska bli underbart! Vad som ska bli ännu mer underbart är att Arn-Finn, han som äger stället vi bor på, sa häromdagen att "äntligen har sommar-värmen kommit" vilket låter lovande! Tänk vad mysigt om vi kan få bra väder. Det kommer göra resan till perfekt förmodligen.

Förresten, måste bara flika in med en sak som hände i Malmö som jag glömt skriva om. Det är så skoj så jag bara måste skriva om det här i bloggen. Undra om någon skåning läser min blogg? Tror inte det, men man vet ju aldrig. Men iallfall så skämtar man ju ofta här uppe i Göteborg och längre upp mot landet att Danmark kan ta tillbaka Skåne osv, och när vi sitter på en restaurang och ser ut över havet och ser Danmark på andra sidan får pappa ett sms. Det står "Välkommen till Danmark! Nu gäller denna prisplan: blablabla" Haha, att vi inte dog av skratt. Våra "göteborska" mobiler trodde vi var i Danmark när vi var i Karlskrona som faktiskt tillhör Sverige! Vadå sjukt? Har ni inte samma abbonnemang nere i Skåne som oss? Haha, nej det där förstod jag inte alls om jag ska vara ärlig. Men tydligen så tillhör Skåne fortfarande Danmark så det är inget att tjafsa om! :)

Nu måste jag ta tag i disken.. Puuuh.. Orkar egentligen inte men måste. Så nu avslutar jag!

                                                                                     Love / Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0