Moln som smyger sig på..

Ja, det har varit jättefint väder idag fram tills nyss. Nu ser jag att det är massa moln som börjat smyga sig på, både stora och små. Suck. Visst, vi behöver lite regn och åska nu när vi haft medelhavsvärme ett tag, men hoppas innerligt att det bara kommer över idag och det blir bra imon igen, trots att dem visade på ev. regn imorgon... Nu får sommaren bara inte försvinna! Nu när den kommit och blivit så perfekt, så vill vi ju inte förlora den såhär fort. Fast jag tror ändå att vi kommer ha bra väder större delen av denna sommaren, det känns verkligen så. Och jag hoppas det stämmer.

Idag har jag varit jätteseg, kanske legat och halvsovit alldeles för länge? La ju mig redan vid fem sex tiden igår och kollade tv, satte mig vid datorn en sväng emellanåt och sedan la jag mig igen. Somnade och vaknade om vartannat, men, nu är iallafall benet mycket mindre svullet, dock gör det fortfarande väldigt ont men det ska väl försvinna snart det också då antar jag!
Har ingen aning om vad man ska hitta på idag, hade tänkt gå bort till pappa och sola lite, men mitt ben sätter stopp för det. Vågar inte riskera att gå så långt igen så det svullnar upp som det gjorde igår. Fick ju lida hela dagen pga det. Men nu är det ändå knappt någon sol ute tack vare alla moln så den tanken kan jag ju skippa helt nu.
Hade velat träna igår, och benet satte stopp för det också. Attans. Det går inte bra med min träning nu på sommaren märker jag. Får verkligen försöka peppa mig lite, men till hösten lär jag träna som aldrig förr! Har ju faktiskt ett friskis-rikskort, som gäller på alla friskis-anläggningar i hela Sverige, så jag kan ju träna i tex. Kungälv eller inne i stan, men man ska ha tid och ork att åka så långt också.. vilket jag inte haft det senaste. Men så fort mitt ben blir bra ska jag nog försöka få med mamma att testa någon annan friskis-anläggning, vi kanske kommer stormtrivas?

Jag önskar iallafall att alla kunde inse att friskis inte är tant-gympa längre. Det är precis som vilket annat gym som helst idag, sportlife, life eller vilket som helst. Dessutom är det snäppet billigare också, kan det bli bättre? Nej, jag tycker inte det iallfall! Det enda som gjort att jag pratat om att jag vill börja på Life är för att vår förening i Ale är väldigt liten, vi har inga egna lokaler, så kan därför inte ha gym, kan inte utöka våra pass eller något alls. Så det blir inte lika mycket träning som det skulle bli om jag var med i Life tex. För jag vill kunna utveckla min träning, och friskisAle sätter lite stopp för det ibland, tyvärr får jag väl säga. För jag trivs jättebra där, och kommer förmodligen bli kvar tills Rikard fått jobb eller jag tjänar lite mer pengar och har råd med att träna på Life!

Köpte en ny blender för ett tagsen förresten, då min förra gick sönder av någon konstig anledning. Så nu består min frukost av en
Smoothie med
yoghurt,
en halv banan,
müsli
och frysta tropiska frukter.


MUMS! Det är snabbt, enkelt och lättsmält som passar mig alldeles utmärkt varma sommardagar som dessa. Jag blir alldeles lagom mätt (dock tar det ett tag att vänja sig om man är som jag, och brukar äta tills man är FÖR mätt men det går!) och jag står mig på den bra fram till lunch.



Love / Cissi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0