Tips & Recept!

Skrev i ett tidigare inlägg att jag lovade dela med mig av lite tips från ett cosmo nummer som är värda att testa. Så här kommer några som jag vill dela med mig av och hoppas ni ska ha nytt av, och våga testa! :)

1. Mjuk & rengörande mask
Honung är fuktbindande, mjukgörande och renande och är perfekt att använda i ansiktet som en ansiktsmask ca 1 gång i veckan. Smörj in ansiktet och halsen med ekologisk honung och låt verka 20 min. Skölj sedan med vatten!

2. Återfuktande mask
Bananer verkar lugnande, återfuktande och innehåller mängder av vitaminer! Gör en ansiktsmask genom att mosa en banan och blanda med lite honung. Rengör ansiktet och lägg på masken. Låter verka 20 min. och skölj av för att få en sammetslen hud!

3. Antioxidantboost
Om du vill rensa huden på gifter, mosa några färska hallon, en dl yoghurt och lite finhackad havre med en mixer. Smörj in ansiktet och låt verka ett par minuter innan du sköljer av!

4. Slät hud a la Askungen
Äggvita är perfekt för huden. Det slätar ut likt en askungekräm. Smörj in huden med äggvita och skölj sedan av med vatten efter ett par minuter. Tips! Om du har torr hud kan du använda äggulan som mask, då den tillför huden massvis med fukt.

"En kost med mindre socke roch färre kolhydrater minskar akne".

Cosmopolitan.se


Det var lite tips från mig idag! Detta var ansiktsvård. Mer kommer om hår och kropp senare! Enjoy!



Love / Cissi






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0