Lördagsmorgon

Nu har vi precis ätit frukost. Så underbart det är när vi vaknar ganska tidigt, och samtidigt nu när Rikard börjat jobba. Kunde sitta i köket och äta frukost och prata som förr. Det var längesedan vi gjorde det. Vi har ju haft helt olika rutiner när han inte jobbade. Mysigt :)
Igår på kalaset var det trevligt som vanligt. Var väl hemma vid tio-tiden och satte på filmen Slumdog Millionare. Rikard somnade så han missade hela slutet, och jag somnade dem sista kanske 10 minuterna eller något så får väl kolla på dem sen för den var faktiskt bra. Vill se vad som hände i slutet! Sedan när jag hade somnat, så vaknade jag av en jävla hjärtattack IGEN för tro fan att någon plingar på dörren KVART ÖVER TOLV på natten! Nu får det fan vara nog. Vem fan är det som håller på såhär allvarligt talat? Det värsta var att efter det hade plingat knackades det försiktigt på dörren. Man vågar ju inte ens gå och öppna för man är ju chockad av hur man blev väckt i en timma efteråt och knappt kan somna. Tycker inte om detta. Och efter att det plingat på dörren hörde jag någon av grannarna som gick in till sin lägenhet, och blir då fundersam om undrar om det var en granne som gjorde så på natten? Okej, kvart över tolv en fredagkväll är väl inte jättesent, men vi hade ju allt släckt och avstängt så man börjar ju undra vad det är frågan om. Nej, nu blir jag riktigt irriterad på detta. Är det inte skitungar som tjuvplingar och springer därifrån som små barnungar (med tanke på att dem inte kan vara så små då dem är på fest hos grannen som är 21 i år) så är det något annat. Nästa gång ska jag banne mig gå och öppna och gud vet vad jag gör med människan som står där. Jag är inte rolig att ha och göra med när jag blir väckt så, flera gånger också! Det var ju inte direkt första gången.. Suck!

Jaja, nu ska vi bli glada igen :) Idag ska vi ju ut och fira Emma som fyller 20. Fyra bussen ska vi ta in till stan och käka och så sedan vid sju har vi bokat banor på Strike och ska bowla ett gäng tjejer. Tror vi var 10-11 stycken eller något. Roligt att så många ville följa med! Det är kul, speciellt när det är folk man inte känner och sådana man inte träffat på länge och så. Efter det blir det väl att gå ut antar jag, får väl se vart det bär av. Kul ska vi ha iallafall! Det är ett som är säkert :)

Cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0