Babykittens!

Glömde ju nämna nästan det viktigaste förut, min lilltjej fick sin allra första kull bebisar igår! Åh, vad jobbigt det var att se henne ha så ont och vara så rädd. Hon är faktiskt ett år gammal nu nästan precis, men det känns fortfarande som hon är vår lilla bebis för att hon är den mest kelsjuka, fjäskgrisen som finns! Och pratar ska hon alltid göra. Ibland undrar jag om det är katter Snuttan får? Bollen är ju också väldigt speciell för att vara katt. Haha. Jaja, hon var så rädd men ropade på oss så vi skulle följa med henne upp i smågrabbarnas (som inte är så små längre förresten..) rum och la sig i deras säng. Ett tag blev jag rädd att hon skulle dö stackarn, hon andades så häftigt så jag vet inte vad. Men jag pussade och gosade med henne och hon tvättade mitt hår ibland för att visa sin tacksamhet... Ni som säger att katter är opålitliga och egna har helt fel! Det är precis som med hundar, rätt uppfostring krävs och katten kan bli din allra bästa vän. No doubt about it. Första bebisen var svart/Vit och fantastiskt söt! Men, andra bebisen var ännu sötare, hon fick en grå/vit randig! Det är min favorit färg då min katt har den och tycker dem är så söta när dem är små för dem ser ut som små gråa dammtussar haha.. Sista var också svart/vit och efter den var mamma tvungen att köra hem mig för dem skulle ju jobba idag. Så vet inte om hon fick fler, men tror inte det. Men, däremot så tror jag inte dem skulle spara mer än en åt henne, det blir för mycket katter när dem ska ta kort och börja ha visning på huset och bli av med dem osv, så antar att Mikael tog bort några igår... :( När vi åkte hem så sa jag till mamma "Åh, hoppas han sparar den gråa... Eller NEJ, den första som kom då? Den jättesöta svart/vita... Åh, detta tycker jag inte om!" Man kan ju inte välja så bland små söta kattungar! Hade ni kunnat göra det? Usch... Vill inte ens tänka på det. Men hon får ta hand om en unge och det är bra för henne, hon hade blivit helt slut av att ha tre ungar vår lilla Curri! :)

Så såhär ser det ut just nu: (Den tredje katten har inte fått sina, och hon får också behålla en unge)
En brun/svart (troligtvis långhårig, lurvig) TROR tjej
En grå (lite vitt också den långhårig lurvig nästan 100%) TROR tjej där också
En randig svart/beige/vit (kommer se ut som en bonnkatt) TROR kille

Och så får vi ju se vilken det blev av lilltjejens bebisar. Men med detta inlägget vill jag bara säga:

Ni som är intresserade av kattungar, från väldigt bra mammor som har fått fina kullar innan, hör gärna av er! Det kommer bli lugna fina katter och passar bra som innekatter, men helst vill dem väl vara ute men min är innekatt och det har funkat perfekt då dem äldsta mammorna är norsk skogskatt och den lilla mamman också har det i sig från sin mamma såklart. :)

Cya!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hehe har faktiskt inte lyssnat på den än, men ska söka i spotify och se om jag hittar den :) Den verkar ha bra budskap och sånt gillas alltid =)

2009-05-15 @ 22:24:54
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0