Det är sol och blå himmel :)

Yes, imorse när jag vaknade tidigt, typ vid sex eller något så såg jag att det var blå himmel och sol. Men trodde, att som vanligt skulle det vara moln när jag vaknade tre timmar senare. Men icke! Satte på nyheterna lagom tills jag vaknade klockan nio (märkt att det är perfekt att vakna prick nio och sätta på nyheterna). Där visade dem minsann sol hela helgen! Nu är det bara att hålla tummarna för att det stämmer!

Ja, som sagt, måste berätta lite för er om hudvårdsrådgivningen jag var på med mamma och Julia (min storebrors flickvän) i onsdags. Det var jätteintressant och jättefin lokal vi fick vara i. Fick prova massa saker, allt ifrån ett handkit till läppkur och sedan en hel ansikts"behandling" med deras senaste produkter. Wow säger jag bara. Jag har i princip aldrig hört talas om Mary Kay men oj, jag blev förvånad! Och, det ska mycket till för att förvåna mig med hudvårdsprodukter, då min hy är extremt känslig och knappt tål en enda sak. (Därför man får gå och köpa dyra Biotherm exempelvis, men som jag heller inte är helt nöjd med ändå..). Visst, Mary Kay var inte mycket billigare det, men, att man kunde känna sådan skillnad redan efter att ha applicerat en serie produkter, är för mig nästan ofattbart. Jag bara måste ha dem produkterna, men, när jag har råd.. Suck! Hela väskan med allt för ansiktet, läpparna och händerna kostade 3900:- vilket är lite väl mycket just nu när Rikard blev av med jobbet och jag är väldigt osäker på hur det kommer se ut med jobb i sommaren för mig. Men som vanligt så blir jag och mamma erbjudna att komma och testa och se hur det är på deras utbildningar, och bli Hudvårds/make-up konsulter vi också! Det lät ganska spännande, då man tjänar 50% av det man säljer, vilket är väldigt bra för att få sälja produkter som man vet att man blev kär i redan första gången man testade dem. Men, det var redan på måndag och både jag och mamma känner att det är för mycket just nu så vi ska avvakta till hösten och se vad vi känner för då! Sedan tänkte jag mycket på också, mamma har ju kompisar som använder dem produkterna, så hon hade ju iallfall fått sålt något, men jag undrar om så många i min vänskapskrets skulle köpa lite dyrare hudvårdsprodukter? Fast iochför sig, om jag älskar dem så borde i princip vem som helst göra det som sagt. Jaja, vi får väl se om man vinner pengar på trisslott eller något så jag kan köpa mig en hel väska ;)

Nu till en annan nyhet, Jag klarade den hemska politik och demokrati tentan!!!!!! Var så orolig så jag knappt kunde sova natten till igår! Och jag var endast ett poäng över G-nivån! Men jag bryr mig inte, för vi kan inte få mer än G ändå, så då spelar det ju ingen roll om man får högst poäng för hade inte fått mer än G ändå. Är så glad att jag slipper komplettera eller omtenta på den så jag nästan svävade ett tag där! Haha. Men, hon var sjukt sträng. För hälften av oss som hämtade ut tentorna samtidigt, hade fått IG. Tur att vi slipper detta nu! Ingen mer politik och demokrati, tack!

Ska vänta en timma sedan ska jag ringa pappa och fråga om det är varmt ute, för då ska jag banne mig sola mig! På med min mirakel-spf 15 och bli riktigt djupt brun och fin som den gör mig!
Jag använder nämligen Piz Buin´s spf 15, Tan intensifier vilken ökar din egen pigment-producering i huden som gör dig jättefint brun, och en djupare färg. Köpte den i slutet av förra sommaren så fick knappt använt den, men har använt den nu när det varit härligt väder på våren och har fått så himla mycket komplimanger och kommentarer om hur brun och fin jag är. Trodde aldrig den skulle funka såklart, det tror man aldrig om sådana produkter, men då den var lite dyrare än alla andra spf så tänkte jag att det var värt att testa. Och, jag kommer aldrig sluta med den! :)



P.s. Imorgon är det Gbg-varvet då blir det picknick med Emma och kanske Emelie, för att kolla på världens bästa mamma som ska springa och är så himla duktig! Är glad att ha en så bra förebild som henne! Hon är bäst ♥ ♥ ♥ ♥

Cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0