Ge mig sol, tack!

Fasen vad trött jag blir på alla dessa moln som blåser omkring på himlen. Gick in på SMHI och kollade lite väder, och då står det minsann en stor sol och 12 grader i Göteborgsområdet, men inte i Ale minsann. Där visar dem moln hela dagen idag. Suck! Och tror du inte dem har ändrat sig lite också, nu ska det bli strålande sol tisdag och torsdag istället, och torsdag som jag ska till skolan på och sitta inne hela dagen! Men tisdag, bered dig på att jag kommer sluka varenda solstråle om det blir som dem säger denna gången! :)

Hade en riktigt skum dröm inatt. Drömde att jag och Rikard fick barn. Typ helt oväntat. Var som att jag var gravid bara en dag och sedan föddes barnet. Jag var helt förstörd för insåg att jag inte var redo för ett barn, visste inte vad jag skulle ta mig till. Men berättade det för alla, och presenterade henne som Alicia som alltid varit mitt drömnamn om jag någon gång får en dotter. Vi pratade till och med om att adoptera bort det, men då helt plötsligt hade vi redan gjort det för många år sedan, för Rikard sa att han hade sett vår son jobba på Ica i Nödinge. Hm, undra hur gamla vi var i drömmen egentligen? För sonen var typ lika gammal som mig nu, men jag tyckte jag var för ung för att få ett barn... Verkligen strange! Undra vad den drömmen vill säga mig? Att jag ska ta det lugnt med att skaffa barn? Känns så iallafall. Men som tur är så tänker jag göra det. Men denna drömmen sa mig också något om abort som jag inte är så himla positiv till, för den visade typ hur det blir om man väljer att inte göra abort, fast man kanske inte riktigt tänkt på konsekvenserna. En abort kanske inte är så fel ändå? Hm, jaja, vill inte fortsätta spekulera i detta konstiga.. Fick väldigt konstiga känslor av drömmen iallfall kan jag säga!

Så, vad händer idag mina vänner? Själv blir det väl till att läsa i boken, Yes, ni hörde rätt, jag är inte klar än! Behöver verkligen dammsuga och tvätta golven idag också så får försöka göra det. Och byta sängkläder såklart. Men läser och så nu medan Rikard sover, det är lugnast och bäst då, plus att han blir nog inte överlycklig om jag börjar dammsuga nu när han sover. :)

Jag tänker visa en härlig sommarbild bara för att kanske locka fram solen lite!

Visst ser det underbart ut?! Det är jag på Kreta för snart 3 år sedan. Ge mig!

Cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0