Lovely!

Idag känner jag mig riktigt duktig. Var aldrig på skivstångspasset idag, men åkte upp till mamma istället för att träna. Känner att jag verkligen borde ta tag i min konditionsträning lite, för har ju inte tränat så extremt mycket kondition då jag går på pass, men oj vad förvånad jag blev! Satte mig på cykeln för att cykla en halvtimma medan mamma var ute och sprang så skulle vi träna lite med fria vikter, skivstång och rygg/magövningar efteråt tillsammans. Satte tiden på 30 min. och undrade hur i all min värld jag skulle orka, för jag tänkte bara på sist, i slutet av förra sommaren (när jag inte hade tränat på hela sommaren!) hur mycket jag orkade då, och då var jag död efter 10 minuter! Jag skojar inte, så kass var min kondition. Men jag säger det, kondition får man av att träna pass också. Visst, jag var slut efter 30 minuter och 7,9 km cyklande, men jag hade klarat ett tag till. Kände mig riktigt duktig och blev förvånad, åt det positiva! Det är alltid kul. Men jag känner ju att jag kommer få riktigt go träningsvärk i ben och vader, då jag inte är van vid detta träningssättet. Så får verkligen fortsätta åka upp och cykla nu, minst en gång i veckan. Är ju ledig från träning fredag, lördag söndag änsålänge så får pricka in en dag på helgen nu till konditionsträning helt enkelt. :)

Sitter just nu och lyssnar på musik (Usher - I will work for love) spelas just nu. Har också en hemmagjord hårinpackning i håret, som jag testade i söndags och tyckte den gjorde mirkael, fastän jag var mycket tveksam! Det är enbart kokosmjölk jag har masserat in i handdukstorkat hår så ska det sitta i 1-2 h, 2 h orkar jag aldrig men har haft i det 40 minuter snart så kan snart hoppa in i duschen och tvätta ur det. Då tvättar jag håret som vanligt, med schampoo och balsam och håret blir silkeslent verkligen. Detta rekommenderar jag till folk som har en ljusare nyans på håret (då jag läst att kokosmjölken annars kan "tvätta ur" färg ur håret om det är mörkt) och folk som har torrt hår och hårbotten, alltså inte om du redan har lätt att få fett hår då kokosmjölk innehåller väldigt mycket naturligt fett. Men alla andra, våga testa! Jag är jätteglad att jag gjorde det, för nu har jag en helt perfekt hårinpackning utan massa konstigheter i och billig som tusan dessutom! Kanon :)


Cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0