Ett litet hej från en stressad Cissi!

Ser att det inte är många här inne och läser längre direkt, men det spelar inte mig så stor roll, är ju inte direkt världsbäst på att uppdatera! :) Har verkligen inte den tiden just nu, all tid går åt till så mycket annat och när jag väl sitter här vid datorn så blir det att snacka lite med vänner och göra andra saker samtidigt som att kolla upp skolgrejer etc. Just nu är mitt liv väldigt hektiskt!

Trots mitt hektiska liv, så har jag hunnit med att ha en skön helg. I fredags var jag med min underbara soulmate Carro, vi var ute på äventyr som vanligt och slutade i Kungälv och stod och dansade vilt tills vi skulle åka hem. Det är så härligt att ha min älskade vän tillbaka! (Du vet vad jag menar :)) Men kul hade vi verkligen! Det var så himla skönt att bara glömma bort vardagen lite och bara fokusera på här och nu, ha kul och glömma morgondagen! Lördagen blev inte lika intensiv, eller, den blev allt annat än intensiv! Sov till klockan 2, då hade mina föräldrar försökt få tag i mig hela dagen stackarna! Jag sover ju aldrig speciellt länge så kan förstå att dem undrade vart jag hade tagit vägen. Men jag är inte riktigt bra nu igen, men ska försöka ta mig i kragen och beställa tid på vårdcentralen här i Nol nu i veckan för att se om dem kan hjälpa mig. Nu måste verkligen något hända, kan inte gå runt såhär längre. Har ingen lust att gå in på vad det handlar om idag, det tar för lång tid och är inget relevant och intressant :)
Lördagen blev fortsatt lugn, slappade hela dagen och slutade med att jag kollade film och somnade till den.
Idag gick jag upp i tid, började städa och dona och stryka mina juldukar och få på dem, har dock inte fått upp annat julpynt än men kände att jag inte ville stressa med det idag då jag varit hos pappa och haft julbak hela dagen! Det blev massvis med pepparkakor, ett pepparkakshus som pryder mitt köksbord och en massa lussekatter. Det spelades massa julmusik och vi var i en otrolig stämning! Tänk vilka underbara föräldrar jag har. Jag är tacksam varenda eviga dag över att jag har just mina föräldrar! Förstår inte dem som klagar och gnäller på sina föräldrar, det hör livet till att man inte alltid kan komma överrens eller vara sams. Fast när jag bodde hemma uppskattade jag dem inte alls som jag gör nu! Då var jag verkligen dum som också var sån som var irriterad och gnällde och skällde och var arg hela tiden för att man inte fick som man ville. Men när man väl flyttar och inte går på varandra varje dag så inser man hur otroligt underbara och omtänksamma människor dem är! :)

Imorgon blir det plugg igen, måste läsa mina engelska artiklar och sammanfatta dem.. Är inte direkt sugen, men måste göra det så det är bara att gå upp tidigt och få gjort så mycket som möjligt i tid! Har väldigt, väldigt mycket i skolan framöver och om man inte är tillräckligt snabb så kommer vi inte ha ledigt över jul. Vilket lärarna räknat med att vi INTE ska ha! Förstår det inte. Alla andra på högskolan är lediga över jul, men inte vi... Vi har en rapportskrivning som ska vara inne 4 januari. Hur tänker man då?? Jaja, jag jobbar iallafall ihop med Pernilla och hon är supereffektiv så är nästan säker att vi är klara innan jul och kommer kunna slappna av lite under jul för att sedan sätta igång med våra opponeringsfrågor! Det kommer bli en hektisk jul detta året, men vad gör det, jag har ju lika mycket julstämning som vanligt ändå! :)

Nu tänker jag avsluta ett av de flummigaste, rörigaste inläggen jag någonsin gjort. Haha. Känns som jag bara babblat på om heeeelt ointressanta, ovesäntliga saker!



Love/Cissi


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag hoppas också jag vinner! det var efter jag luktat på din som jag blev såå sugen på den! =) hehe helt underbar :)



Vad är det som har hänt med dig ? inget allvarligt hoppas jag =/



Jättefint pepparkakshus du har gjort din lilla fixare =) hehe

2009-11-29 @ 20:18:46
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0