Tvätt och pluggdag!

Ja, idag har det blivit en tvätt- och pluggdag för min del. Så himla skönt att ha fått tvättat i princip all tvätt som bara legat hur länge som helst, det är ju vissa saker som man inte väljer att tvätta för det inte är prio ett, men idag har jag gjort så att korgen är TOM, wonderful! :)

Har blivit en del läst i Rätspsykiatri-boken också, nu börjar jag traggla mig igenom den tack och lov. Idag har jag läst ett intressant kapitel iallafall, om patienterna och sjukdomarna som de flesta klienterna på rättspsyk. har. Det är sjukdomar vi redan lärt oss otroligt mycket om, kanske därför det var lättare att ta sig igenom. Tur att boken inte är speciellt svår i sig ändå, har ju några kapitel kvar som sagt, och måste ha läst klart den senast på tisdag eftersom tentan är på ondag. Men måndag och tisdag ska vi sitta och plugga med annat, och så börjar mamma och Mikael att flytta redan imorgon, så jag får försöka hinna så mycket som möjligt imorgon på dagen så jag kan hjälpa dem i nästa vecka och i helgen också. Det är mycket på gång, man måste planera sin tid bra, och ändå känns det som jag inte alls planerar den särskilt väl.. usch. Jaja, snart är det jul och förhoppningsvis har jag varit snabb med pluggandet och får ledigt över hela julen, man kan ju hoppas iallafall! 

Så, nu till min underbara lördag som var! Då jag firade min 20årsdag. Den blev kanon. Hade varit där i fredags och dukat och ställt iordning allt och fixat, så det bara var maten och lite små pyssel som behövde göras på lördagen. Nästan alla kom som hade sagt att dem skulle komma, vilket var otroligt roligt! Vi var 47 personer tror jag (om jag räknat rätt) så det var ett stort härligt kalas! Både min släkt, Rikards släkt, mina söta vänner och några vänner till Rikard var med. Det kunde inte bli bättre. 
Först blev det välkomstdrink och mingel, det var ju massor att säga hej till, folk man inte träffat på länge, och mycket att ta igen! Jag kände mig mest som en yr höna hela kvällen, sprang runt med mitt vinglas och försökte mingla så gott det gick, fastän det kändes som man inte hann prata mycket med ens hälften av alla. Men så blir det ju. Där efter fick alla sätta sig, sedan dukade vi fram maten som bestod i helstekt fläskkarré, tre sorters såser, potatisgratäng/rotfruktsgratäng, råstekt potatis samt klyftpotatis. Så det fanns något för alla, så att ingen skulle gå hem hungrig! Det är det värsta jag vet. 
Efter det blev det massa prat och lek med barnen, sedan dukade vi fram dem fina tårtorna (och det var inte många som orkade, för det gick inte många tårtor!) och efter jag kastat i mig min bit öppnade jag alla fina presenter. Tack så himla mycket allihopa igen! Jag blev otroligt glad för alla, det kunde verkligen inte bli bättre. 
Sedan började folk trappas av, många åkte hem för det började bli sent, och mina kompisar hade börjat festa och satt och ropade på mig för att jag sa ju hejdå till alla så kunde inte riktigt sitta och ta det lungt. Men tillslut satte jag mig också, men då var klockan redan nio, och vi skulle gå bort och bowla halv tio så det var bara att ta på sig och börja promenera! Bowlingen var kul, det gick väldigt fort, och jag vann inte. Men lika glad var jag ändå. Haha. Därefter så bestämde killarna sig för att åka hem, så drog vi tjejer ut på stan för att göra den osäker! Vi drog till trädgårn, det hände lite tråkigheter, men vi mötte upp lilla Dennis som var med oss så det gjorde hela kvällen bra igen! :) Vi dansade som bara den, tills jag och Emma knappt kunde gå för våra fötter värkte, så vi käkade en äcklig halv-special på en kiosk, drog till centralen för att se när bussen gick och insåg att den inte gick förrän om en halv timma, så vi satt och halvsov medan Dennis skaffade sig en ny vän. HAHA! Det kan vi ta en annan gång :) 
Klockan fyra på söndagsmorgonen ramlade jag in genom dörren och kastade mig i sängen! Guuuud vad härligt det var. Jag var så slut, och hade haft så kul att jag somnade direkt. Söndagen var väl inte min bästa dag... Kände mig som en zombie hela dagen, men det var det värt!
Tack till alla som var med och gjorde min dag så perfekt! Det är en dag jag alltid kommer minnas! 

Så, nu blev det en hel del text, och en hel del tråkigt prat. Men nu vet ni iallafall hur bra mitt firande blev, och bilder kommer en annan dag för jag har inte lyckats få tag i alla som tog kort än! Men dem måste jag fixa snart, för vill få dem framkallade tänkte jag. Måste börja framkalla kort nu alltså, det är tråkigt att inte ha några fotoalbum att kolla i som man hade när man var liten. Det var ju en stor höjdpunkt, idag sitter man på nätet och kollar, inte alls samma sak enligt mig. 

Förresten, jag har köpt en ny tidning idag, gissa vad? En tidning med massa julpyssel och annat skojigt inredningstips och så inför julen! Ni måste verkligen tro jag är galen, men det är nog just det jag är! :) Jag kommer deffinitivt skicka in lite pyssel tips här framöver när jag läst tidningen, om jag hittar något bra användbart :) 

Love/Cissi  


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag vill ha receptet på den riktigt goda potatisgratängen! :P

2009-11-14 @ 11:45:44
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0