Dålig uppdate, dåligt med inspiration!

Yes, det är så det känns nu. Har inget vettigt att skriva om känns det som, men det är väl bara för jag legat lite på is med träningen det senaste och haft massa annat att göra plus en jobbig förkylning att tampas med. Men nu, äntligen verkar den vara så gott som borta. Känner mig lite snuvig på morgonen och kvällen, men inte så mycket mer än det. Tack och lov! Nu jäklar ska det bli fart på mig igen, och inte nog med det, så ska jag testa kampsport, förhoppningsvis imorgon! Det ska bli väldigt spännande. Ronin Do heter den, jag har inte jättebra koll på vad det är för typ av kampsport, för mig känns det likadant alltihop, men det kommer kanske förändras om jag tycker om det! Vi får se helt enkelt :) Emma hade sjuk träningsvärk flera dagar efter hon tränade det, så jag ser fram emot riktigt mycket träningsvärk, det längtar jag efter nu!

Har bestämt mig för att bli mycket duktigare på att göra massa sallad till maten varje dag. Är jättedålig på det nuförtiden, dels för att man inte hinner (men det är bara en ursäkt, för hur lång tid tar det att fixa sallad lixom?) dels för att Rikard äter så få grönsaker, eller åtminstone inte det jag gillar bäst. Det gör att det lätt blir dåligt, att man får köpa så mycket olika osv. Men nu ska det som sagt bli ändring på det. I dessa influensa-tider vi är påväg mot och även vinterkräksjukan etc. så behöver man skydda sig extra mycket med vitaminer och mineraler så det får bli skärpning på lata Cissi framöver! Nu är ju rotfrukterna så himla billiga också så det är bara att passa på att köpa massvis av färska goda rotfrukter. Det är perfekt. Får tvinga i Rikard sånt han inte gillar. Haha!

Har haft en fullspäckad helg, som vanligt nuförtiden. I fredags var det bad i tunna, iskall pool och bastu som gällde på Uspastorp konferensanläggning med Friskis&Svettis. Efter det blev vi bjudna på utsökt potatisgratäng, fläskfilé och kantarellsås med fruktsallad och glass till efteråt. Kanon var det! Det var väldigt trevligt att träffa alla utanför gympa hallarna också, och inte på ett styrelsemöte eller liknande, nu var alla avslappnade, hade jättetrevligt och badade och umgicks. Ja, det blev en lyckad kväll, dock blev jag jättetrött, men somnade gott när vi kom hem iallafall. :)
Igår var vi först hemma hos min underbara barndomsvän och "syster" Emma på lite sent 20-årsfirande. Tyvärr var vi ju dubbelbokade så fick gå dit en stund, äta och mingla runt lite med alla man inte träffar allt för ofta nuförtiden för att sedan åka vidare till nästa firande, ett 23-årsfirande i Partille. Det blev inte lika lyckat, och vi ångrade oss stort att vi åkte dit istället för att stanna kvar med våra goa vänner från förr. Men det är sånt som händer. Vad som hände behöver vi inte gå in på, det var en hel del yngre folk på festen, vilket kanske inte alltid fungerar så bra. Tyvärr. Jag är ju ingen som bryr mig om ålder, snarare tvärtom. Men för mig har åldern ingen betydelse, det är mogenhetsfaktorn som spelar roll. Och i detta fallet så kanske inte alla höll samma faktor som vi, vilket resulterade i tråkigheter så vi åkte hem.
Idag har vi bara tagit det lugnt, haft besök av Daniel och Sanja, lagat tacos med Thomas och nu sitter jag här. Snart kommer grabbarna tillbaka och då ska vi se parlamentet. Tydligen är David Batra i det blåa och Johan Glans i det röda idag, kan det bli bättre?! Det kommer nog bli många skratt! :)

Nej, nu ska jag avsluta och fortsätta kika vidare. Slänger in ett par nya bilder jag tog igår, det var ju inte igår jag tog nya så det var väl dags, antar jag... Jag är inget fan av att ta nya bilder på mig själv, men det är tråkigt med samma bilder jämt. Man tröttnar fort!




Det är detta ni blir bjudna på idag! :)

Love/Cissi


Kommentarer
Postat av: Björne

Galet vacker! :)

2009-12-15 @ 17:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0