En seg Cissi..

Det kan man lugnt säga att jag är. Har ju jobbat mina två första dagar på mitt nya extra-jobb, och det känns kanon! Det enda är att jag har ingen aning om hur jag ska lära mig alla vårdtagare.. Men det kommer väl komma när man fått jobba några gånger, och när man börjar jobba på egen hand. Ska jobba imorgon också denna veckan, då blir det min första kvälls-tur. Det ska bli spännande, lite andra sysslor då, kul att få vara med på allt så man ser vad som händer och vad man ska göra. Sen så hoppas jag man får delegering fort, så jag kan börja jobba självständigt utan att dem ska tänka på att jag inte har det. Och eftersom jag är utbildad usk får jag även ge insulin och ta blodsocker m.m vilket sånna utan utbildning inte får göra, även om dem jobbat många år. Det känns lite speciellt om jag ska vara ärlig! ;) 

Igår tränade jag ÄNTLIGEN! Har ju varit sjuk och hållt upp närmare två veckor, så igår gick jag och tränade trots att lite snuva sitter i, och det är inte bättre idag, så fick vila idag faktiskt. Man kan inte köra på för hårt efter en kraftig förkylning, då säger både lungor och hjärta till kan jag lova! Det gjorde dem på mig igår, och jag hade ju inte ätit så väldans bra under dagen heller så det gjorde inte saken bättre.. Jaja, nu är jag igång igen iallafall, så får vi hoppas att det blir mer träning nu framöver igen. Minst fyra dagar har jag ju tränat, så det får det bli nästa vecka igen, då ska jag vara på topp! :) 

Tänkte sätta mig och kika lite på kläder och annat skoj nu... Är så himla sugen på lite nytt höst/vinter-mode i garderoben! Vad tycker ni är hett nu till vintern? Jag vill ha en mysig, stickad poncho-aktig grej som jag såg en tjej hade idag. Får väl se om jag lyckas hitta någon! Den såg så himla go ut :)

 Nej, har inte mycket intressant att dela med mig av idag heller. Jag får nog lära mig att bli lite roligare! Har inte vunnit en enda tävling än... Hoppas på dem som inte är avslutade än.. Får väl vara med i fler helt enkelt. Någon gång ska man väl lyckas ha turen att vinna? Eller?

Love/Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0