Nu så ska jag berätta...

... om min dag i tisdags! Har ju varit iväg och pluggat nu två dagar i streck hos min söta klasskompis Ellen. Igår pluggade bara jag och Pernilla för Ellen jobbade och skulle inte komma förrän på kvällen men vi hade fått hennes nyckel så vi satt i majorna och pluggade och myste hela dagen. Det gick väl hyfsat bra, nu ligger vi väldigt bra till med nästa tenta, så kan man få sig lite ledighet ett par dagar framöver. Skönt ska det bli! 

Ja, just det. Så vad hände i tisdags? Jo, det var så att i söndags kväll när vi satt och åt så ringde Rikards telefon. Så ger han mig telefonen och säger att det är till mig. Jag blir lite förvånad för min mobil var ju igång så undrade varför det inte ringde till den. Så var det Rikards söta lillasyster Jennie! Hon undrade om jag ville följa med på en make-up kurs på The Studio på tisdagseftermiddagen. Självklart ville jag det! Såg det som ett utmärkt tillfälle att äntligen få lära känna henne lite bättre och umgås med henne på tu man hand, samtidigt som vi fick lite make up råd och få göra oss fina :)
Väl inne i stan så gick vi och käkade lite sen lunch, och sedan bjöd Jennie på en väldigt god, men väldigt maffig kladdkaka till dessert. Vi orkade inte ens äta upp, det stod upp till halsen. Haha. Men gott var det!
Vi gick omkring för att se om vi kunde hitta stället, tillslut gjorde vi det och kom upp i dem jättefina lokalerna dem skaffat sig vid domkyrkan. Vi fick en make up artist som skulle vägleda oss, hon sminkade halva Jennies ansikte så skulle hon härma och göra andra halvan själv. Det lyckades hon jättebra med! Jag fick ju göra allt själv, och eftersom jag inte brukar sminka mig (mer än mascara och ibland skugga) så var det lite jobbigt vissa gånger när man inte riktigt kom ihåg vad man skulle använda först och vilken utav alla hundra borstar etc :P Men det gick tillslut ändå hyfsat bra! Vi blev lite besvikna, för det var inte alls så som det stod i mailet dem skickade. Men det var trevligt ändå. Jag testade färgen lila, bara för att jag har hört att den ska framhäva gröna ögon jättemycket. Och OJ vilken skillnad. Mina ögon nästan lyste, det var jättefint! Så nu har jag fastnat för lila, så ni kanske kommer se mer lila på mig framöver, det är en mysig höstfärg :)
Men trots att deras produkter inte var superbilliga direkt så måste jag berömma deras smink, framför allt skuggorna som hade otroligt mycket pigment i sig så det behövdes inte alls mycket skugga för att få en riktigt fin färg på ögonlocken, och det har man ju haft problem med med andra skuggor, där du målar och målar men ingen färg fäster. Det är inte speciellt kul. Så det blir kanske att man köper några skuggor därifrån när dem öppnar sin webbshop. Så håll utkik efter den!
Ja, nu blev det himla långt och komprimerat, men så såg vår tisdagseftermiddag ut iallafall! Det var så himla roligt att umgås med Jennie, det ska vi deffinitivt göra om. Det är kul att Rikard har så himla goa syskon, jag hoppas vi kommer umgås mer med dem överhuvudtaget. Rikard lillebror var ju med oss i lördags nästan ända fram tills vi skulle in till stan och spela biljard, det var väldigt roligt, framför allt för min kära sambo! :)

Nu tänkte jag slänga in lite bilder så ni får se hur roligt vi hade också... Det var inte många bilder som blev bra direkt, vi skrattade så vi tjöt nästan hela tiden men huvudsaken är att vi hade kul :D


En ny-sminkad Cissi, men tyvärr syns inte make-upen bra på kort


Jag och underbara Jennie! (Har svårt att hålla mig för skratt, som vanligt!)

Love/Cissi


Kommentarer
Postat av: Jennie

Aw va fint skrivet! :) Detta kommer vi verkligen göra om! Hade så jäkla kul =) Tack för en helbra dag! :) Kramar!

2009-10-09 @ 13:22:03
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0