Oj vad duktig jag blivit på att blogga!

Haha känner verkligen att jag är duktig på att skriva i bloggen. Eller inte. Jag har inte tid just nu, det är så himla mycket i mitt liv som händer och som jag måste lägga ner mycket energi på, så att sätta sig här och skriva ett inlägg är inte det första man tänker på när man slår upp dem små gröna på morgonen! Har väl förlorat alla läsare också, men det spelar inte mig någon större roll då jag mest skriver för min egen skull ändå för att få skriva av mig lite då det alltid varit en passion i mitt liv. Just skrivandet. Som jag också varit otroligt dålig på under dem sista åren, vilket jag tycker är lite synd. Men det kanske kommer ikapp mig en vacker dag, eller så var det bara något jag växt ifrån? Who knows. Ända sedan jag var liten har jag älskat att skriva, berättelser i alla dess former, skrev dagbok, skrev tusentals dikter och även låttexter. Men men, man har olika faser i livet, och just nu är min fas att plugga hårt, vara med mina nära&kära, ta hand om mig själv och min kropp, träna mycket och bara ta det så lungt jag kan innan nästa fas drar igång. :)

Jag har tränat väldigt mycket det senaste, och pluggat väldigt mycket. Har knappt hunnit komma hem förrän jag måste byta om och dra till träningen. Så vissa dagar har det blivit väldigt sen middag, som jag fått ställa mig med när jag kommit hem från träningen vid åtta-tiden. Men oj så glad jag är över att jag tycker om att laga riktig mat och inte slängde in någon färdig-rätt i micron eller något liknande, som många andra gör när de inte hinner laga mat! Man kan laga massa enkla rätter som går lika fort nästan, och blir tusen gånger godare+nyttigare. Ja jag är faktiskt stolt över mig själv att jag lagar riktig mat de flesta dagarna på året!

Nu ska jag snart ner till affären och handla lite till middagen och någon lunch till mig tänkte jag. Det står Fiskgratäng på menyn idag. Oj så gott! För det är fiskgratäng med vår egen fångade torsk från Norge-resan. Mums!
Det är kallt ute idag också, väldigt kallt faktiskt, så nu blir det mys-faktor på hög-nivå i lilla lägenheten. :) Ljusen brinner varje kväll och jag trivs bra. Nu är det bara renovering som behövs för att det ska kännas perfekt... Sedan när allt det är klart är det väl lagom för flytt typ, haha. Nej, nu tar vi en sak i sänder och hoppas på det bästa för just nu ser framtiden väldigt ljus ut, men sådant kan ändras fort, vi vet. Men vi är starka, och håller humöret uppe och satsar stenhårt!

I love my babyTiger!

Love/Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0