1a April betyder

Havsfiskepremiär! Det vill säga, det första jag tänker 1a april är att det är premiär för att fiska öring, och inte att det är en dag man får luras på som många andra tänker :) Jag hade faktiskt inte en tanke på det förrän nyss till och med när man såg folk hade skrivit lite om det. Så får väl hoppas man inte blir lurad med något idag! Men, det har ju självklart blivit fiske för min del idag. Som alla andra 1a april. Det såg ju väldigt osäkert ut för ett par veckor sedan och vi var övertygade om att det inte skulle bli något fiske denna dagen, men det blev det! Snön försvann ju som tur var väldigt fort och så även isen, så det gick att fiska. Och gissa vem som drog upp första firren om inte jag? :) En fin öring som precis höll måttet (45 cm) och blir en bra matfisk till middagen idag! Det var en till som fick fisk som var med ute, men av 6 personer blev det bara två fiskar, men det berodde väl en hel del på blåsten som blev också. Det blåste storm så tillslut fick vi åka hem, kastade man i motvind fick man tillbaka draget i ansiktet nästan och kastade man i medvind så flög det hur långt som helst! haha. Fast förresten, jag fick två fiskar, och den sista var riktigt skickligt fångad om jag får säga det själv! Det var nämligen en 2 cm stor marulk (yngel!!!) som fastnade på mitt drag som var ca dubbelt så stort som det lilla ynglet, och lyckas man fånga en så liten fisk på ett så stort drag, då tillhör man väl ändå elitfiskarna? ;)


Här är lite bilder på min fina fångst för dagen! Som sagt, den håller precis måttet på 45 cm och väger väl ca 1kg!

Har ju inte skrivit på ett tag nu, och det är för jag börjat min praktik och lite så. Varit jättetrött när jag kommit hem men ändå blev det löpning 8 km i måndags och ett gympapass i tisdags med en del träningsvärk i vader, men som skönt nog har försvunnit nu så det betyder väl att det är dags för en ny löprunda antar jag...? :) Känns riktigt skönt att man kommit igång med löpningen och träningen, och framför allt att jag orkade 8 km utan några problem! Så beach 2010 kanske inte blir så dum ändå? Eller, inte så dum som man själv hela tiden trott åtminstone :) Men är ju ingen yoga träning på lördag så får köra ett pass själv hemma, så kan ju passa på att ha gjort löpningen idag eller imorgon så jag får sträcka ut musklerna lite på lördag så man kan ta ett pass på söndag igen!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha men sötaste cissi! Det är du som är söt :)

2010-04-01 @ 18:28:34
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0