Cissi har skaffat sig ett liv

Haha, skämt åsido men det känns nästan så! Har inte haft tid för min kära dator och internet så mycket det senaste eftersom det varit fullt upp med jobb och sedan lite plugg och sedan har jag sovit. Men, ska berätta att jag trivs väldigt bra på praktiken, och har hamnat hos ett jättehärligt gäng som verkligen tar hand om mig! Och det är jätteintressant att tillsätta all min teoretiska kunskap i praktiken, och inser att jag kan mer än jag trodde, vilket känns väldigt positivt! Nu är det bara dags att skriva min VFU-uppgift, som jag tror ska handla om kontaktmannaskap eftersom det är väldigt viktigt speciellt inom rättspsykiatrin, och på min avdelning verkar det fungera jättebra så då är det bra att belysa det tycker jag! Så ska strax bege mig ut i internetvärlden och leta vetenskapliga artiklar och avhandlingar så jag får lite bra referenser.... Usch, det tråkigaste jobben av dem alla när man gör arbeten!

När jag har mycket att göra på annat håll, får min stackars träning lida. Har inte blivit ett enda träningstillfälle för min del denna veckan, och just i denna stund börjar jag känna ångest över det. Jag vet att jag ska träna på lördag morgon, då är yogan utbytt mot ett gästpass så ska testa Ki balans. Det är ju också ett lungt pass så jag kommer väl ha ännu mer ångest när helgen är här om jag inte fått tränat innan dess. Idag har jag varken tid eller ork, som de andra dagarna denna veckan, eller, måndag var ju röd dag så då var det inget pass och jag kom hem såpass sent så jag orkade faktiskt inte med en löprunda. Usch, bara jag tänker på min lathet denna veckan ger mig ännu mer ångest. Varför får jag ens ångest över att inte träna? Jag äter ju bra, inte speciellt onyttigt, har bra vardagsmotion men ändå får jag sån sjuk ångest om träningen inte går som den ska och är planerad.. Nästa vecka hoppas jag att jag är klar med mitt arbete, då ska det tränas så mycket det bara går. Då har jag inget plugg att skylla på när jag kommer hem från praktiken, för man blir faktiskt tröttare av att inte träna så att skylla på trötthet går inte det heller! :) Hm, kanske ska ta mig en liten promenad nu idag ändå? Nja, klockan är ju redan sju.... ÅNGEST, FÖRSVINN!


Idag är det vår ute! 15 grader och soligt! Det har varit massvis med folk ute på stan, helt underbart. Nu ser man ljuset i tunneln allt klarare! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0