Its saturday mornin...

And Im soon off for some yoga! Yes, nu är det back to reality och min träning startar mjukt med en timmes yoga idag, kan nog inte börja bättre! Har dock preppat näsan med nässpray så jag får fria luftvägar, eftersom man enbart andas med näsan i yoga. Får hoppas den håller sig lika ren och fin som den är just nu, men man vet aldrig... Ska bli riktigt skönt att få röra lite på kroppen, framför allt att sträcka ut den ordentligt efter en veckas sängliggande!

Ikväll ska jag jobba. Äntligen! Ja, alltså, inte min praktik nu då utan jobba på restaurang Kopparn. Det var jättelängesedan jag gjorde det, och känner att det ska bli jättekul. Ibland undrar jag om jag valt fel yrke ändå, känner mig så hemma på restauranger och barer lixom... Men det är väl för jag är uppväxt så och har jobbat extra inom det sen jag var 13-14 år. Det är bekvämt. Jag är lite rädd för min nya inriktning, psykiatri, jag menar, det är så brett, så stort och det finns så mycket man kan göra inom det området.. Men man ska utsätta sig själv för utmaningar och drömmar, även om dem blir krångliga och svåra, det har jag lärt mig! :) Bekvämheten kan ju finnas kvar ändå, jag får ju alltid extra-jobb inom restaurang så det kan följa med genom livet ändå. Det är iallafall en fest idag, 157 personer blir dem, så färre än vad de sa från början, men är rätt skönt när det inte är för mycket folk. Det blir säkert kanon, och jag lär vara riktigt trött när jag kommer hem sent inatt... :) Tur att söndag är en vilodag! :)

Nu måste jag borsta tänderna och göra mig iordning för att ge mig iväg. Have a nice day!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0