Ledig dag... igen :)

Sedär ja, det kommer ett par lediga dagar emellanåt för mig! Härligt! Men igår var ingen ledig dag, därför ingen uppdate :) Jobbade kväll så var inte hemma förrän vid tio. Men, var däremot väldigt duktig igår, tog först en morgonwalk på ca 50 minuter innan jag skulle iväg till praktiken, sedan så skulle jag och min ena handledare på studiebesök på RMV - Rättsmedicinalverket där man gör alla RPU-undersökningar (det vill säga rättspsykiatriska undersökningar, för att se om man lider av en allvarlig psykisk störning och ska dömas till rättspsykiatrisk vård istället för fängelse) och dit gick vi! Det var ett par km så det blev en del promenixande igår alltså! Studiebesöket var intressant och jag lärde mig en hel del nytt faktiskt. Nästa vecka bär det av till samma byggnad, dock dörren bredvid där vi ska hälsa på RPAV - Rättspsykiatriska akutvårdsavdelningen. Ska bli spännande att se hur det är där också, så jag har en inblick i hur det ser ut i hela kedjan lixom. För jag har en rolig nyhet faktiskt, och det är att jag fått lite jobb på min praktikplats nu till sommaren :) Känns riktigt skönt att börja få in foten i rätt yrke äntligen. Jag trivs väldigt bra med personalen på avdelningen så det kommer gå galant! Har ju haft en väldigt lugn period med lugna och få patienter nu under min praktik-period också, så har inte lyckats bli avskräckt! haha! Har ju hört att det kan vara tusen gånger värre, men det är prövningar som jag anser vara bra för en själv och ens kunskaper och utveckling inom området. Så så var det med det!

Ledig dag som sagt, och jag har inget planerat idag. Jag har inte mycket planerat nuförtiden känns det som... visst är det rätt skönt, men samtidigt lite trist på något sätt. Fast nu kom jag ju på vad jag har planerat! Minnet sviker ibland och i skrivande stund minns jag ju så väl att världens bästa mormor fyller 67 år idag! Det ska givetvis firas med ett besök hos henne och lite uppvaktning! :)


GRATTIS SÖTASTE, BÄSTASTE MORMOR PÅ DIN DAG!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hur går det med rensningen? ;)

2010-04-23 @ 11:41:45
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0