Mornin sunshines!

Väldigt disigt ute idag också, men hoppas på liknande värme som igår för det var riktigt skönt! Kunde ha mina sommar-leggins som jag längtat efter såååååååå, minns att jag fotade och la in dem här på bild när jag hade köpt dem förra året. De kan likna lite Ed Hardy-stilen, vita med massa (enligt mig) lite "raggar-liknande" symboler och bilder. Men dem är coola, jag blir cool! Haha!

Igår blev det storstädning och att hälsa på en av världens bästa morbröder. Mycket mysigt och trevligt eftersom det var ett tagsen jag hälsade på nu eftersom jag varit sjuk. Sedan blev det sen middag a la Tacos, och vi skulle se en av de senaste Beck-filmerna men båda somnade så vi stängde av och får väl se om man kan se klart den idag istället. För ovanlighetens skull somnade även R, jag somnar alltid så det är inget nytt... Har även somnat på bio, jag vet inte vad det är med mig men filmer är rena sömnmedlet för mig, och tro mig, tid på dygnet spelar inte så stor roll det heller!

Måste sätta mig och skriva klart min VFU-uppgift idag som ska skickas in till lärarna. Har ju gjort klart allt och redovisat på min praktikplats, nu ska bara en sammanfattning av redovisningen skrivas och sedan skickas in så de har läst den inför bedömningssamtalet imorgon. Hoppas det kommer gå bra! Men har så goa handledare så det är nog inga som helst problem. Är ju min sista vecka nu, tiden har runnit på otroligt fort! Nu är våren faktiskt här, även om det inte är lika varmt och soligt som förra året vid denna tiden. Men de visade upp mot 20 grader på torsdag, så jag hoppas att helgen kommer bli kanon så det blir mycket grillning, mycket fina fiskar (att slänga på grillen!) och självklart massa bus och lek med mina små änglar som kommer på besök och sover över! Då ska jag minsann sova i lillebrors vattensäng tillsammans med dem, ska bli såååå mysigt! Det känns som igår när den äldsta av dem var jätteliten och sov över och jag var så rädd hela natten att hon skulle trilla ur sängen och så, nu är hon så himla stor min tjej! Tänk när man får egna barn... Nu kommer jag till insikt igen om hur viktig tiden är att ta till vara på! Och att jag måste verkligen försöka leva mer för dagen, R gnäller mycket på mig om att jag har för lång framförhållning jämt och jag tycker han blir oansvarig som bara lever mer för dagen, men faktum är att han har nog rätt i det avseendet. Jag måste stanna upp, leva för just denna stund, inte oroa mig för framtiden eller tänka för långt framåt, utan njuta! Någon som är duktig på det och som vill ge mig lite tips??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0