Trött Cissi

och inte lika soligt och härligt ute idag. Men för mig som bara ligger/sitter inne spelar det ju inte världens största roll, sålänge det är varmt och lite solstrålar emellanåt så det kan bli grönt och fint ute snart! Men visst händer det saker, det ploppar upp både blommor och grönt överallt nu, så nu går det fort mina vänner.... :)

Var lite snurrig imorse också, minst sagt. Tävlingen jag deltar i slutar 15 MAJ alltså inte idag som jag skrev! Haha. Så nu har alla som läser här också en chans att delta, länk hittar ni i inlägget nedan!

Har inte gjort många knop idag, min förkylning har känts, annorlunda? Har varit väldigt tjock och tung i huvudet idag, kan knappt snyta mig, eller rättare sagt, det hjälper ingenting till. Och nässprayen har varit bannlyst hela dagen, trots att jag har den bredvid mig och nästan suktar efter den, trots att jag alltid varit en nässpray-hatare. Har fått i mig en apelsin och en stoooor kopp grönt te hittills, sitter med min andra apelsin här bredvid och tänkte sluka den alldeles strax. C-vitamin hjälper förkylningen på vägen, det är jag övertygad om. Om inte annat så är det väldigt gott så nytta gör det vilket som! :) Har märkt att mitt träningsbegär är större än på helt otroligt länge, kom på mig själv med att sitta och söka på massa olika träningsrelaterade sidor nyss, tittade på snygga, välsvarvade magar, kostråd, träningstips och gud vet allt.... JAG VILL TRÄNA! Var så jag nästan skulle lägga mig på golvet och börja köra lite magövningar eller benövningar, men inser ju lika fort att det är omöjligt med min förkylning. Skulle få andningsproblem redan efter en halv minut. Men, det är bara att hålla humöret uppe och tillåta min kropp att rensa ut allt gift och alla bakterier i den tid den vill och sedan vara friskare och renare än innan. Face the truth. Ibland känner jag mig lyckligt lottad att jag är lagd åt det positiva hållet, hur tusan hade jag överlevt annars? Funderar på ifall jag kanske ska börja slänga in lite positiv-tips och kommentarer här i bloggen, vad sägs om det? Men ännu roligare hade det varit om man fick in lite andra människor som kunde slänga in sina tips och idéér också såklart! Hm, tja, vi får väl se! :)

Nu väntar jag på att R ska komma hem med mat. Idag är vi lite lata och beställer från Thaien faktiskt. Men det är rätt okej mat att äta, och den enda snabbmaten jag känner fungerar hyffsat för min mage utan att den är alldeles för fet (om jag inte väljer något friterat såklart!). Idag tog jag en soppa, får hoppas den är god, men lär väl inte känna ett dugg av vad den smakar, men soppa ska ju göra susen för förkylning :)


Kommentarer
Postat av: It´s you and me baby ! - Smyckes & dekor tävling pågår :)

Ingen fara :) Haft en bra torsdag nu då ? :)

2010-04-15 @ 22:27:50
URL: http://itsyouandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0