Förvandling

Vilken tur brudparet hade igår! Det sprack upp och blev bra väder lagom till de skulle gifta sig vid tre-tiden, och sedan var det ju bra väder resten av kvällen. Det var ett mysigt litet bröllop, inte jätte märkvärdigt men fint. Dock har jag nog aldrig tjänat pengar så lätt i hela mitt liv! Vi behövde knappt göra hälften av det vi skulle göra, alla toastmasters och andra släktingar hjälpte till hela tiden och fixade det mesta. Jag är inte ledsen för det dock :-)

Har precis pratat med pappa för att få receptet på en maträtt min farmor alltid gjort som jag älskar. Har aldrig lagat det själv, så idag blir första försöket! Rätten heter Kålbomb, det är i princip samma ingredienser som i kålpudding eller kåldolmar, bara att detta är lite enklare och blir mycket saftigare tycker jag! Till detta blir det potatis, lingon, rårivna morötter och brunsås, kan inte bli godare söndagsmiddag :-) (OM jag lyckas vill säga!)

Ska se om jag kan få ordning på dörrlisten nu också, och sedan måla klart den. Då börjar det bli klart här inne, lite golv-lister som måste komma på plats, lite saker som ska upp på väggarna och sådär, sen kan man luta sig tillbaka och njuta av det man åstadkommit! Sen är det bara resten av lägenheten kvar... Haha. Men tänkte nog faktiskt ta och se om jag inte kan måla fönstrena i köket i veckan som kommer, det blev mycket svart färg över och det blir finast om fönstrena ser likadana ut i hela lägenheten. Kan även måla dörrlisten till köket ifall det blir färg över när jag är klar här inne. Har ju även 10 liter vit färg kvar som är tänk att målas i taken i hela lägenheten. Detta kommer nog bli kanon när det är klart. Det roligaste av allt är att när vi väl är klara och nöjda, så kommer vi förmodligen ha börjat titta oss om efter ett nytt boende. Men allt slit är inte förgäves, det kommer ju ge lite extra när man väl säljer sedan. Och jag tycker ju om att pyssla och inreda så för mig är det bara roligt att se förvandlingen! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0