Kärlek, lycka och välbehag!

Ja, då har jag varit off ett tag då jag varit i Dalsland hela helgen. Har fått vant mig liiiiiite i min nya hårfärg, dock inte vant mig ordentligt än men hoppas det kommer! Alla påpekar hur extremt lik jag är min mamma nu (och då tyckte alla vi var lika när jag var blond), och pappa sa att han kunde tro det var mamma som stod och satte upp gardiner igår när han såg mig bakifrån. Tja, det är väl alltid kul att vara lik sina föräldrar? :-)

Helgen var grym, bjöd på massa skratt och tårar! Vi kom upp till farmor i fredags, förberedde det vi kunde göra, umgicks lite och somnade gott rätt tidigt på kvällen. Upp tidigt på lördag för att fixa iordning allt för kalaset, dekorera tårtor och lägga upp mat, blåsa ballonger och allt därtill. Vid tre började det öppna huset, men vi hade ju gjort en film till farmor genom åren med alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn och andra släktingar som hon fick se på lite i lugn och ro innan alla kom. Så hon och hennes systrar och hennes man och vi kollade, och de satt och torkade tårarna och skrattade om vartannat. Det var så härligt att se! Vi hade med andra ord lyckats med filmen. Men det som gjorde dagen mest av allt, det var när min kusin (som jag aldrig träffat) och hennes mamma kom in. Jag hade fixat så dem skulle komma, mailat fram och tillbaka på facebook och verkligen sett fram emot att få träffa min kusin men även att farmor skulle få träffa henne då de inte setts på 20 år. När de stod i dörröppningen, och farmor vände sig om för hon hörde att det kom gäster, såg hon inte alls vilka det var. Så vi sa åt henne att det nog är bäst hon går fram och hälsar för att se vilka det är, och jösses, tårarna rann av lycka. Får rysningar nu bara jag tänker på det. Allt var så vackert, så underbart, så perfekt! Det kom 75 gäster, hur mycket vänner som helst till farmor. Jag vet inte vad mer man ska säga än att det blev det mest lyckade 80-års kalaset någonsin! På kvällen åkte vi till ett vandrarhem där mina kusiner och deras familjer skulle sova, och umgicks lite, mycket trevligt! Man träffar ju inte dem speciellt ofta, då ena bor i Malmö, och de andra två lite utanför Borås. Dock är det inte speciellt långt dit men med allas fullspäckade scheman så är det svårt att få till en träff. Tyvärr. Men det är alltid lika kul att ses varje gång, speciellt att se deras underbara ungar växa. Jag blir så glad och lycklig när jag tänker på att jag har så fin och fantastisk släkt på båda sidor! Massa kärlek till alla er!


Och nu till vardagen. Har fått iordning här hemma ganska mycket nu, nu sitter gardinstång och gardiner på plats, och en ny hylla ovanför tvn. Det ser riktigt hemtrevligt ut nu, men än fattas ett litet vitrinskåp samt några tavlor som ska sättas upp och måste göra iordning fönsterbrädan så fort jag lyckas få tag i smyglister till den.. Sedan inköp av ett nytt datorbord samt en liten fin fåtölj eller gungstol att sitta och läsa i bredvid tvn. Jag börjar bli såå nöjd, och frågan är om vi kommer vilja flytta när vi är klara...? :-) Jodå, det lär vi vilja göra, och all förändring kommer man ju bara tjäna på!

Nu ska jag förbereda lite för maten, det blir Grekiska färsbiffar med feta och till det tzatziki och ris. Mumma! Sedan ska jag även baka en kladdkaka med daimgrädde som R ska få med sig till jobbet imorgon och bjuda gubbarna på, han ska jobba sin sista dag på snickeriet imorgon då han börjar i Lysekil på måndag. Fyra härliga dagar ska vi få tillsammans nu, och jag ska krama och pussa massor så jag klarar mig ett tag sen!

Cissi

Kommentarer
Postat av: Jennie

Va fint det låter :)

2010-08-31 @ 16:49:53
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0