sommarn tillbaka

Tänk, sommaren kom tillbaka. Ett par dagar trodde jag vi gick mot höst med stormsteg, men igår var det strålande sol och 25 varma grader ute. Jag och R skulle in till stan och äta middag och så tänkte vi, tog på oss varsin stickad tröja fast i den tunnare varianten, folk trodde nog vi var knäppa. Alla gick i shorts och linne och njöt av sommaren. Häromdagen kändes det som folk gick med jacka och stövlar, fast det kanske bara är i mina tankar? Idag ser iallafall ut att bli lika skönt väder, jag vaknade av att det var jättevarmt. Så än är det väl inte dags att kasta undan sommarkläderna.. Även om jag nästan vill det nu. Vill ha höst. Men den kommer nog, för så mycket rönnbär som det är på alla träd bevisar att den är påväg och att vintern kommer bli kall i år igen.

Tror ni på det? Ja alltså, att om det finns mycket rönnbär blir det en kall vinter och tvärtom? Jag tror det är så, eller jag nästan vet det. Har hållt koll på det sedan jag var liten och fick reda på att det var så (om det nu stämmer) och varje år har jag prickat in rätt. Ibland leker jag nog vädergud... Haha :). Men förra vintern hade jag rätt, sa att det skulle bli en riktig varga-vinter, både jag och mamma förespråkade detta, och alla andra sa att det minsann inte alls skulle bli det och i januari trodde alla andra att vi hade fel. Men sen såg ju alla vad som hände.. Metervis med snö, kyliga dagar och underbara landskap.. :) Jaja, åter till verkligheten och sommaren!

Jag har funderat fram och tillbaka angående våra fönsterramar och vilken färg de ska ha. Jag vill ju helst ha vita, tycker det passar in TROTS vita väggar (sen får andra säga vad de vill!) men R vill ju ha svarta isåfall och eftersom jag bestämde vitt i hela rummet måste han ju få lov att bestämma något. Så leta runt på lite bilder på nätet, det är inte många som lagt ut bilder på vita rum med svarta fönster, men hittade en bild och det var riktigt snyggt. Så nu är jag helt inne på det spåret, ska köpa svart färg och måla det fula träet svart! Fulare än nu kan det knappast bli om man frågar mig, och jag tror det kommer passa bra med lite brytning. Ska även måla vårt träskåp svart som hänger på väggen, så det matchar in lite bättre. Hm, tycker jag inte om trä tro? Jo det vet jag att jag gör, men inte mörka träslag mer än på golv. Vad tror ni om mina svarta fönsterramar? Fasen att min kamera är sönder så jag inte kan ta kort och lägga upp.. Måste fixa detta nu snarast. Bloggen blir tråkig annars...

Nu ringer mamma från spanien så måste avsluta....

Kommentarer
Postat av: pysseliten

tack så jätte mycket :) Blir super glad och kul att kunna insperera .Jag vill ju att det ska va billigt att duka fint så jag anväder ofta bara blommor från trädgården eller som jag tigger till mig hos svärmor .Kul att du gillar min blogg nu ska jag kika lite på din alltid kul med nya :)

2010-08-15 @ 10:49:35
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tycker helt klart ni ska måla dörrlisten svart också så det matchar fönsterlisterna! :) går jäkligt snyggt ihop med det svarta i köket med :)



Jag har förresten en stor vit vägghylla här hemma som ni kanske vill ha? har för mig du pratade om att sätta upp en till hylla på väggen. Du kan alltid kolla på den om du vill =)

2010-08-15 @ 19:28:35
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0