Massvis med idéer..

Satt för ett tagsen och pysslade med designen, men inget vidare resultat. Jag tröttnade och la ner det, så nu tar jag tag i det så fort tid finns! Har redan bilder och idéer så det går nog fort när jag väl kommit igång:) Så ni får stå ut med julen hos mig ett tag till!

Har suttit nu och letat efter mina efterlängtade gardiner, utan resultat! Jag har ju accentfärgen grön i värdagsrummet/sovrummet och vet att det har funnits jätteläckra gröna trådgardiner, förstår ni vad jag menar för några då? Det är som en panellängd fast med masa trådar istället för ett helt tygstycke. Jag har letat och letat, hittat någon grön men i helt fel färg. Jag vill ha en rätt ljus, stark fin grön färg för att det ska passa in här. Ingen som vet vart jag kan få tag i dessa? Har för mig det har funnits på Ikea men hittar inget på deras hemsida eller i katalogen, men får väl åka dit och kika i värsta fall.

Läste även en artikel i en villa tidning i helgen, om golv. Hur kul kan det vara att läsa om golv tycker säkert dem flesta, men jag fick en väldigt intressant idé då faktiskt. Detta huset är från 1920-talet, och vi har fula plastgolv i köket och hallen som jag verkligen hatar. I artikeln stod det att många hus och lägenheter har ett jättefint originalträgolv under dessa mattor utan att man vet om det! Oj, tänkte jag då, tänk om vi har det där snygga, rustika, antika golvet under?! Då slipper man lägga ut pengar på ett nytt golv, bara att fräscha upp det gamla... Så i dagarna ska ja allt se om jag kan kika under och se vad det är för golv, men jag tror på ett bra resultat! :)

Ska strax ut i solen och ta en härlig promenad ner till Nödinge med Emma. Solen har lyst in här hela morgonen och dagen, det är helt underbart! Man drömmer sig bort och längtar till våren, när allt börjar bli grönt och fint.. Som ni vet älskar jag ju även vintern, men jag tycker om att få dessa "för-känslorna" för våren och sommaren! Då vet man att man är påväg åt rätt tid, och då kan jag leva med vintern ett par månader till :)

Nu ska jag dra mig, ha en skön solig dag, min avslutar jag nog med ett danspass tror jag!

Kram Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0