Snöigt idag också..

Igår snöade det, fast kom bara lite puder. Det snöar idag också, mer än igår, men fortfarande små puderflingor, så känns helt okej. Eftersom jag inte har ont av snö så gör det mig inte så mycket, så länge inte slasket kommer så är jag nöjd! Och än har vi sluppit det, sålänge man inte är inne i stan, för där är det ganska slaskigt. Men det är väl pga trafiken och allt som gör att det inte är lika kallt där!

Det blev ingen träning alls för mig igår, fast en skön långpromenad med Emma iallafall! Åkte hem till mamma sedan och hjälpte dem att måla lite till i hallen där nere, eftersom dem börjat måla den vit! Jättefint blir det, men dem åker ju till Sthlm idag tills på lördag så det blir inget mer gjort på ett par dagar nu.

I helgen ska jag ha en lugn, skön helg har jag bestämt! Varit ganska förkyld inatt, och känner fortfarande att det är kvar. Det får inte bli värre, och det hoppas jag att yogan ska ta bort på lördag morgon! Jag och Emma har bestämt att ha lite vin-kväll i helgen också, med lite räkor och goda frukter och bara mysa. Sånt älskar jag! Jag är ju mer en mys-tjej än en party-tjej fast det är väl för att jag var så mycket party-tjej på högstadiet förmodligen. Sedan ville ett gäng gå på Avatar i helgen också, och den ska ju vara riktigt ball så kanske följer med och ser den. Vi får väl se! :)

Vet ni vad? Nu längtar faktiskt jag till våren.. Och ja, jag klagar inte det minsta på vintern och snön (eftersom alla som känner mig säger "Cissi, klaga nu inte för du har fått din kalla vinter som du ville ha!") men det är ändå härligt att tänka mot våren och sommaren och veta att det är inom räckhåll nu. Vi är på rätt sida året och påväg mot varmare, ljusare tider. Tänk er känslan när man ser den första snödroppen i en trädgård! Snön kan till och med ligga kvar när dem växer upp, ändå får man ett lyckorus och säger till alla att "nu är det banne mig vår!" :) Man blir som ett litet barn nästan, full av lycka och massa känslor som väller över. Det är ju inte konstigt att så många blir kära på våren helt enkelt! Det är en perfekt tid. :)

Nej, nog om mitt drömmande om vår och sommar nu... Ska sätta igång och plugga lite och förhoppningsvis få något gjort på tentan. Allt är kaos i skolan nu med den nya kursen, läraren verkar inte vara riktigt som man ska vara om man säger så. Men men, det är väl bara att kämpa sig igenom detta och hoppas man slipper massa omtentor!

Cissi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0