Fartfyllda dagar

Gårdagen bjöd på en väldigt massa påhitt! Först åkte jag och Emma till Getskär för sol och bad, det var helt underbart väder och vi hade nog velat stanna tills solen gick ner om vi fick välja! Senare på kvällen insåg jag att det var tur vi åkte vid tre eftersom jag hade bränt mig lite lätt på hela baksida ben, uppifrån och ner! Anledningen till att vi åkte klockan tre var för att mamma hade skadat sig, skurit sig rejält i fingret, så vi skulle hämta upp henne på Kungälvs sjukhus då Mikael var tvungen att åka hem och ta hand om gästerna som skulle komma. Hemma hos mamma grillade vi, åt jordgubbar och grädde och svettades floder. Aldrig har jag varit så varm kändes det som. Puuh. Så vi bestämde oss för att dra och ta ett kvällsdopp i Hulta-sjön, ja ni läste rätt, jag tänkte ta ett dopp i SJÖN. Det var riktigt skönt faktiskt, men jag fegade ju mig som vanligt då det första jag ser är en fisk som bubblar i vattnet. Så hade det varit havet hade dem nog inte fått upp mig ur vattnet, nu simmade jag lite, och tog mod till mig att vara i en stund tills jag gick upp och då började jag frysa. Vi åkte hem, duschade av mig allt salt och sol och sjö-vatten, satte oss och kollade på matchen som Emma kom hit och såg, sedan började ögonen gå i kors så jag gick och la mig en stund efter matchen och somnade så gott! En väldigt lyckad dag med andra ord. :)

Idag startade dagen med att jag ställde klockan, gick upp och drack en flaska citronvatten. Duktigt Cissi! Ska nämligen ut och ta en tidig löprunda med Emma, vi har inte sprungit en enda gång denna veckan. AJABAJA, säger jag bara. Inte bra. Men jag har ju varit i Dalsland, så får väl skylla på det (!?). Vi får ta det tidigt dels för att det är skönt att ha det gjort, dels för att det ska bli tropisk värme och åska idag och dels för att jag och R ska på kalas hos hans morfar senare idag. Så idag hoppas vi på en långdistansrunda, hur det går får vi väl se efteråt men idag ska jag pressa mig själv till tusen har jag bestämt. I veckan ska jag köpa nya skor också, mina är så slitna så det finns inte.. Det är inte bra att springa i dem kan jag bara säga, jag lär få skador om jag fortsätter nu. Så nu får jag allt ta pengar (hur jobbigt det än känns) och lägga på ett par fula löpskor. Det lönar ju sig i längden. Kanske får ännu mer motivation då? :) Ja vi får väl se!

Nu ska jag koka gröt, äggen är slut... :( Får bli fiberhavregryn och actimel helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0