Helt fantastiskt

Han gjorde det igen. Fick mig att krypa upp i soffan, dricka en kopp te, och le en hel timme igenom! Och inte nog med det, han fick mig att bli inspirerad massor, så idag är jag mer sugen på att vara inne och försöka få ordning än att gå ut och sola, haha. Ja, ni förstår nog själva vem jag pratar om. Ernst Kirchteiger såklart! :) Programmet igår var sådär mysigt som bara han kan få till det, och missade ni det tycker jag ni ska kika in på tv4play.se och titta. Om ni gillar Ernst och inredning, matlagning och pyssel såklart. Annars kvittar det ju. :) En bra sak han sa som fick upp mina ögon var iallafall loppisfynd, där han sa att man ska försöka se bakom saken, dvs. att även om det är en pall, så se vad man kan använda den till mer än bara just en pall! Han hittar på så roliga saker med grejer man trodde bara kunde användas på ett enda sätt. Han ger inspiration med andra ord! And i like it, ALOT!

Så, på schemat idag står alltså att jag måste få iordning lite här hemma nu och komma igång med lite slipning på väggarna. Blev ju inget igår så måste som sagt ta det idag. Nu finns inga ursäkter, hatar att bo såhär stökigt! Jag får panik rent ut sagt. Kanske därför jag varit hemmifrån hela denna veckan? Tja, det stämmer nog bra. Är hellre ute och myser i solen än inne och har panik. :) Men, idag ska jag göra det, ska bara äta frukost först, sedan ska jag försöka komma igång och städa undan lite först och se när pappa och lillen kan komma hit och hjälpa till. För till dess ska jag ha plockat bort dator och tv från rummet, de kan ju lätt bli skadade av allt damm som blir när man slipar. Och det vill vi ju verkligen inte. Så det är en del pyssel att fixa med. Men det ska nog gå fint, har Ernst i bakhuvudet hela tiden och hans harmoniska tänk gör att man verkligen blir taggad, men på ett lugnt sätt. Ja, ni förstår själva om ni tycker om honom :)


Sommar med Ernst är fantastisk men.....

 


Jul med Ernst är helt enkelt bäst! :) (Åh, ni fick jag sån där jul och vinterlängtan snabbt... Attans! Bort med de känslorna bums!)

 

 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Tycker vi borde besöker lite seconhand butiker :) vet att det ska finnas en mega stor i stenungsund :)

2010-07-02 @ 15:27:34
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0