Monopol

Sitter här och dricker lite vatten med citron i. Det ska vara bra har jag hört, och jag måste lära mig dricka mer vatten, speciellt innan frukost. Så nu gör jag det. Citronvatten är ju iallafall väldigt gott :) Vädret är konstigt idag, jag tror det är fint väder, men när jag tittar ut ser det vitt ut på himlen, tror det bara är dis. För folk skrev på facebook om havet och stranden, så antagligen är det fint när man kommer ut, ibland ser det ju annorlunda ut när man är inne!

Gårdagen var väldigt mysig! På eftermiddagen tog vi en promenad ner till Nödinge i värmen, handlade lite, gick hem så gjorde jag enchiladas och det tog vi med oss ner till uteplatsen och satt där och åt. Helt underbart! Satt där tills solen försvann bakom huset, då började det bli kyligt (tyckte jag) så vi gick in. Efter en stund kom Emma, och hon hade med sig monopol så det blev en riktig kamp! Vi spelade var för sig från början, men Movitz hade spelat för R när han var iväg, så det gick lite dåligt för honom så jag och Emma tänkte vara snälla så hon och jag blev ett lag och R och Thomas ett. Väldigt snälla tyckte vi! Fastän vi hade en hel del gator tillsammans när vi gick ihop.. Och pengar! Haha. Vi köpte massa hotell och hade nog det på i stort sett varenda gata som vi ägde, men då har vi inte turen med oss på vår sida. Vi trampade ALLTID på deras ynka hotell de hade, och fick böta fasligt mycket pengar.. Vi lyckades få fastighetsskatt TVÅ gånger, och med alla våra hotell blev vi helt ruinerade... Att tillägga kan jag då också säga att de trampade ALDRIG på våra hotell, av någon sjuk anledning... De hade TUR och vi förlorade. Jaja, det var mycket trevligt iallafall :)

Idag får vi se vad vi hittar på, kanske åker upp till mamma en sväng då Mikael fyller år på måndag och hans syskon kommer dit. Men det är inte kalas, nej, det säger han. Han vill inte ha kalas och fira sig. Han bjöd hem sina syskon för de inte varit i huset i Älvängen än. Men lite firande måste det ju bli? Eftersom han fyller 55 år. Jaja, vi får väl se vad mamma säger sen när hon ringer. Tills dess ska jag bara ta det lugnt, städa undan lite från igår och hoppas solen kommer fram ordentligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0