Mysväder

Godmorgon sunshines! Läget idag? Här är det riktigt mysväder! Dvs. grått och lite blåsigt, ser ut att komma regn när som helst. Och vet ni vad? Jag bara mös när jag slog upp ögonen och såg detta, tog täcket omkring mig och satte mig här. Såg lite på unga mödrar först när jag vaknade halv åtta, så var det nära jul där, i Köpenhamn, och jävlar vad jag blev sugen på julmys! Baka pepparkakor, gå på liseberg, åka skridskor, dricka varm choklad, krypa upp framför brasan hos mamma, mysa ner sig med massa godingar och se på massa bra filmer, ta långpromenader i kritvit snö med strålande sol... Ja, jag kan rabbla upp hur mycket som helst som jag bara älskar med vintern. Im a winter child. Thats it. Men jag älskar ju sommaren också såklart, men detta året börjar jag tro att jag faktiskt gillar vintern snäppet mer? Det kanske var all snö som kom i vintras som fick mig att inse att en riktigt vit vinter är det allra bästa? Allt slask kan jag klara mig utan också, det är inte speciellt kul att bli blöt om fötterna. Tycker nog inte många. Men massa mysig vit snö skadar ju inte. :) Jaja, nog prat om vinter, vi har ju sommar för fullt, och den ska det njutas av ett tag till! Så bort med dumma tankar nu! :)

Blev ett dopp igår så fort R kom hem från jobbet. Hämtade David och Johan som också hängde med, drog till Hulta, som ni vet vid det här laget är enda sjön jag vill bada i ungefär, och det var superskönt! Grabbarna fick mig att simma med ut till ön, ve och fasa! Har aldrig i mitt liv trott att jag någon gång ska simma ut dit. De tog en liten stund innan de lyckades övertala mig, men jag gjorde det! Och jag dog inte. Och jag krockade inte med en endaste fisk. Det var med andra ord inte så farligt som jag hade trott. Kanske, kanske, att min fobi ska börja övervinnas nu? Det hade varit rätt skönt, speciellt när man får egna barn sen, då kan man ju inte fjanta runt och vara rädd för fiskar i vattnet. Hur skulle det se ut? Barnen kommer ju bli lika rädda dem isåfall, och det vill jag ju inte. Nej, så jag blev stolt över mig själv att jag gjorde det, och det var riktigt skönt att få simma lite och inte bara plaska runt runt bryggan. Fick en jobbig huvudvärk efter vi badat också, vet inte om det var vattnet som gjorde det eller lite småpanik när jag simmade till ön, men den var riktigt konstig iallafall. Blev för seg efter badandet då vi gjorde middag efter vi kom hem, så jag blev trött, och orkade alltså inte springa. ILLA! Får försöka ta det idag helt enkelt, hoppas att det inte blir allt för mycket regn bara, då blir det nästan bara jobbigt. Men lite regn skadar inte, är bara skönt. Vi får se helt enkelt! Är ledig denna veckan ut också, sedan ska jag ju jobba i tre veckor så då blir det lite mer fart på mig :)

Nu ska jag kika runt på nätet, mysa lite till och sedan göra frukost. Har inget vettigt att skriva just nu så babblar bara på. Återkommer senare med något roligare förhoppningsvis :) By the way, jag MÅSTE skaffa en fungerande kamera nu alltså. Hemskt att inte kunna ta kort och få minnen från allt man gör dessa dagar. Det kommer jag ångra i senare år det vet jag. Så kamera måste införskaffas, så är det bara! Eller laga min som gått sönder...

Kommentarer
Postat av: Bettan

Underbart!! Jag jobbar på tisdag ja! :)

2010-07-15 @ 14:23:32
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0