Rekord

Nu sitter jag här, med en blöt, kall handduk över låren som är sådär härligt röda och bränner lite lätt. Jag känner sand lite varstans på kroppen, salt i hela håret och ögonen säger åt mig att sova. Dagen i Falkenberg har alltså varit helt underbar, fantastisk och bättre än på väldigt länge! (Känns som alla mina dagar är sådana nuförtiden?). När vi åkte hemifrån imorse så började det mulna på här hemma men en bit ner mot Halland och solen lyste och himlen var blå så långt ögat kunde nå.. Vi satt på campingen hos mormor och "morfar" och solade, fikade, åt lunch och träffade släktingar vi inte träffat på länge och sedan gick vi ner till stranden, som förövrigt var utan dess like! Trodde man var på rivieran typ... Helt fantastisk vit sandstrand full med folk och massor som badade. Vi var ju lite osäkra på att bada först, trots att det var långt över 30 grader i skuggan, men när vi känt på vattnet fick vi en chock. Ingen liten heller! Det var minst 23-24 grader i vattnet, och enligt mig är det badkars-temperatur. Haha. Så jag och mamma hoppade i och simmade och åkte med vågorna och bara njöt. Sedan bytte vi så mormor och "morfar" fick bada också, och sedan tog vi ett dopp när de kom upp och låg på stranden tills vi blev hungriga för att gå och äta. Åt och solade lite till, sedan var det dags att åka hem. Dagen bara sprang iväg, och trots min BRA grundfärg så brände jag mig som sagt lite lätt på benen. Mamma som varit i Spanien tre veckor och är brun som en pepparkaka brände sig lite lätt på bröstet, så ni kan ju förstå vilken värme och stark sol det varit! Helt sjukt att vi kan få sånt väder i Sverige egentligen, men nu är det bara hoppas det håller i sig.

Just nu är klockan kvart i tio och det är 22 grader ute. Hur ska jag kunna sova bra inatt? Kommer väl dö av värmeslag, eller så gör dagen att jag sover som en stock. Vi får väl se :) Det lutar väl åt det senare! Imorgon visade de lite åska och regn, men på förmiddagen, och det hoppas jag, för vi ska ju på kalas nere i Tumlehed i Torslanda och fira min kusin som fyller 7! Tänk, det var inte igår vi hade kalas nere på stranden vid havet... Är vädret bra så vi kan ha det, då är nog banne mig min helg den bästa jag upplevt på gud vet hur länge! Men det får vi väl se imorgon :) Nu måste saltet duschas av och jag krypa i säng och se en film.... Sleep tight!


Då jag inte har en fungerande kamera visar jag två bilder som finns på stranden vi var vid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0