Sista dagen

Idag är sista dagen på min "första semester" denna sommaren, imorgon är det start för tre veckors jobb! Dock har jag en fyra dagars ledighet att se fram emot redan nästa vecka, ojoj, vad jobbiga dessa tre veckor känns att bli... Haha! Fast jobbar ju visserligen lite mer de två andra veckorna då, men ändå. Det känns helt okej och jag tror veckorna kommer rusa förbi. Ska bli skönt att ha något att åka iväg och göra om dagarna, och få nya erfarenheter och lite mer kött på benen. Det behövs inför framtiden. :)

Ja, ni vill väl kanske höra om hur fredagen blev? Det blev grill och skålande och folk blev väldigt fulla. Vi hade superduper kul (bortsett från lite tråkigheter på kvällens slut vilket vi raderar ur våra hjärnor) och sötaste Carro tog kort så jag inväntar dem, då slänger jag nog upp några så ni får se att vi verkligen njöt och hade det trevligt. Lördagen blev sedan väldigt lugn och skön. Besök hos morbror med mamma, en fika hos brorsan och Julia (där jag bjöd på mina cupcakes från i fredags som jag höll på att glömma berätta om, ALLA ÄLSKADE DEM! inklusive fredrik, julia och mamma) sedan däckade jag gott när jag kom hem, vaknade och såg lite på någon film med Morgan Freeman och somnade sedan gott igen. Cupcakesen var inte sista gången jag bakade, fick jag höra. Det lovar jag att det inte var. Så nu vet ni det! Söndagen spenderades med massa vila och mys framför tvn, sedan drog jag och mamma ut i skogen för att plocka blåbär, med varsin glassbytta som vi tänkte att det kan vi kanske lyckas fylla. Hör och häpna, vi blev nästan arga att vi inte tog med fler burkar, dessa två fylldes fort och vi insåg att det är BARA blåbär i hela skogen i år. Så det blir mer plockande någon dag i veckan, och gröten var extra god imorse med färska, så smakrika, blåa bär. Yummie! Hela min frys ska vara full av blåbär efter denna sommarens slut. Måste ju bygga på ett förråd så man har hela vintern och sedan våren, och vem vet, nästa år är det kanske inte ett enda bär med tanke på alla som är i år? Vi får hoppas att det inte blir så.

Nu ska jag göra lite nytta, har absolut inget roligt alls att dela med mig av. Tyvärr. Later!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Lägg gärna upp recepten på cupcakesen :)

2010-07-19 @ 11:52:32
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0