Uppe med tuppen

Idag bestämde jag mig för att vakna ännu lite tidigare än jag brukar. Ställde klockan på halv åtta. Var vaken redan mellan halv sex och sex då R skulle till jobbet, men sedan somnade jag om gott till halv åtta och gick upp. Brukar ju annars vakna vid halv nio-nio men kände att jag nog måste börja komma upp lite tidigare än det så jag inte missar så mycket på dagarna. Måste ju faktiskt vara inne och spackla och slipa hela dagen idag eftersom vi åker till Dalsland imorgon till på torsdag. Pappa kommer nog förbi och hjälper till sedan också, behöver lite proffs-hjälp med en del saker ;-)

Blev inget kalas nere vid Tumlehed igår, så det blev i deras trädgård. Det var inte fel det heller, jag fick nog knappt sitta still en sekund, min söta lilla kusin som fyllde år hittade på saker vi skulle göra hela tiden. Hon fick ett set där man gör egna studsbollar, så två stycken sådana gjorde vi, sedan hade hon fått tatueringspennor, så ja, ni kan ju förstå själva att ena min arm var lite målad på! :) Och sedan sminkade hon mig och jag skulle sminka henne (med barn-smink som tur var!) och sedan ville hon klä ut oss men slutade med att hon var den som blev utklädd mest tack och lov, haha. Sedan gick vi och gungade lite innan vi åkte hem. Så blev trevligt men inte så mycket prat med fler än lill-kusinen men det var ju faktiskt hon som var födelsedagsbarnet! :)

Som sagt, slipning och spackling som står på schemat idag. Sedan ska jag nog träffa Carro som jag inte sett på länge nu, efter hon slutat jobbet. Sedan hoppas jag på en go löprunda senare också, hoppas Emmas benhinnor känns okej så hon kan hänga med. Sedan ska jag laga lite (mycket) mat så R har till jobbet de kommande dagarna när jag ska vara borta. Bättre med hemlagad mat än att köpa färdigrätter, de blir man ju inte ens mätt på i tio minuter. Så det blir väl att göra lite stor-kok chili con carne och kanske något mer så han slipper äta samma i tre dagar :) Nu ska jag koka ägg, gröt och te så jag får i mig lite frukost. På återseende.


Kommentarer
Postat av: A D A | | A D A D A . B L O G G . S E

Hejsan! :)



Om du anser att detta är spam eller liknande så är det bara att ta bort kommentaren och så ber jag om ursäkt.



Jag deltar i en fototävling och vill så hemskt gärna vinna systemkameran som står på spel. Har drömmar om en riktigt bra kamera men har ej råd.



Jag skulle bli så otroligt lycklig om du hjälpte mig genom att rösta här: http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=804 Det tar endast 2 sekunder och jag skulle bli jätteglad! :)



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=804



Man kan rösta varje dag!



Kram sötnos, och ha en bra dag!

2010-07-06 @ 18:54:16
URL: http://adada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0