Härligaste dagen på länge!

Idag har varit den härligaste dagen på länge känns det som. Det blev en chansning till havet i förmiddags, och vilken tur vi hade! Inte ett moln på himlen och solen värmde gott så blåsten som var fläktade bara skönt! Årets första dopp blev det också, dock efter många skrik och panik! Haha. Tillslut sa vi till varandra att vi är minsann inga gamla tanter och kan bada som alla barn (som förövrigt tittade storögt på oss och bara ville skvätta ner oss innerst inne!) och tog oss ett dopp, och då var det faktiskt riktigt skönt! Vi skrattade massvis som alltid när vi umgås, men mest skrattade vi nog i bilen på väg hem. Jag trodde Jennie skulle dö av skratt ett tag, så roligt måste det sett ut. Jag klantade mig som vanligt. Var så törstig och kom på den smarta idén att jag hade en flaska som legat i frysen som kylning i kylväskan och att den borde smält lite så det gick att dricka. Jag vet med mig om att det kan pysa ut vatten ur en fryst vattenflaska, men var väl inte så smart att jag tänkte på att det kan SPRUTA ur den också. För det gjorde den. Minst sagt. Hela jag + halva bilen blev pisseblöt och jag svalkade iallafall min varma kropp och gav Jennie och mig själv ett väldigt gott skratt. Bilarna i bilkön undrade nog vad vi sysslade med, för sedan hängde jag mig ut ur bilen och öppnade flaskan försiktigt igen, och det var jag som körde! (Det var bilkö så vi stod stilla i princip). Så så trevlig var vår tur till havet, hoppas på många, många fler! :)

Kom hem, gjorde tacos, vilade och sedan hämtade Emma mig för en löprunda. Det gick hur fort som helst, dock kändes det att jag varit förkyld och inte är hundra än plus att jag legat på latsidan de senaste två veckorna. Men det blev 5 km + 1,5 km uppvärmning så jag är mer än nöjd! Dock sträckte jag ena ljumsken, men får skylla mig själv för stretchade inget innan vi drog igång. Men nu känner jag mig såååå taggad igen, och snart ska vi anmäla oss till loppet vi ska springa i Augusti. Måste bara se vart man ska springa så vi vet vilken längd vi vill ha. Men kul ska det verkligen bli! :)

Nu har jag precis ätit en ciabatta med kalkon på, onyttigt + nyttigt i ett! Behövde det kände jag, och då tar jag det helt enkelt. Jag är ju inte så mycket för bröd och då främst ljust, men ibland vill jag ha det och då inbillar jag mig att kroppen behöver det. Det var nog kolhydraterna jag ville åt helt enkelt efter en go dag med mycket sol och svett! Nu ska jag sova som en prinsessa inatt, ska bli underbart! Imorgon väntar massa annat skoj hoppas jag, jag njuter just nu för fulla drag. Love it!


Kommentarer
Postat av: Jennie

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!! tror du jag skrattade när jag läste detta eller ??? :p den händelsen spelas upp i huvudet hela tiden nu..HAHAHAHA! fyfan va roligt det var och fyfan vilken underbar dag vi har haft idag. TACK!! :)

2010-06-28 @ 22:32:50
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0