Regnbåge

Precis vinkat av min kusin och hans Ronja för de skulle åka hem. Hade så himla mysigt och trevligt med dem på besök! Att vi inte hittar på saker oftare är ett mysterium, han och jag som varit så tajta från att vi var små bebisar :) Grillningen igår blev väldigt lyckad, speciellt regnbågen jag grillade åt oss, det var synd att vi bara hade en att grilla, för det var nog den vi tyckte om allra mest! Massa lök, vitlök, vitvin och dill... Mums! Och det bästa av allt är att R är uppe och fiskar nu, och ringde förut och hade fått en stor på ca 2 kg! Yes, mer fisk, mer UNDERBAR mat! Hoppas på två till fiskar innan han kommer hem :)
Desserten jag skrev om i förra inlägget blev väldigt uppskattad, trots att alla var proppmätta! Den lär jag deffinitivt göra om, och det var det bästa receptet på kladdkaka jag någonsin gjort, den var så kladdig att den nästan rann i mitten... Alla blev förvånade över mitt mästerverk! Så ta det receptet för all del, om ni gillar kladdiga kladdkakor! :) Undrar om det var chokladen som gjorde det, istället för att använda kakao som de flesta recepten annars har. Jag tog 100g mörk choklad och 100g ljus, det gör man ju lite som man själv vill, är ju en smaksak! Daimen gjorde verkligen jättemycket också, jag tänkte att man nog kan exprimentera en hel del med grädden, nästa gång kanske jag kör på geisha eller varför inte jordgubbar? :)
Idag blir en tvätt och städdag tror jag, det är inget vidare väder ändå. Måste hem en sväng också och hämta lite viktiga papper som jag måste ha med till skolan imorgon, får INTE glömma av det. Känner jag mig själv glömmer jag väl det, fast hinner ju åka ner imorgon innan skolan ändå om det skulle vara så, ska inte möta Pernilla förrän halv två, så vår lunch uteblev tyvärr.
Blir nog en riktigt lång promenad idag också, för att försöka komma igång lite igen efter en stillsam vecka. JAG VILL SPRINGA! Det är konstigt, känns som jag gått upp flera kilo på bara denna veckan, bara för jag inte rört mig som jag brukar, trots att jag vet att jag inte gjort det. Hjärnan spelar en bra många spratt ibland! Men som sagt, ny vecka imorgon, och då tusan ska förkylningen ha släppt.. Så är det bara!
Såhär fin är den lilla regnbågen vi tycker om att fiska OCH äta! :)

Kram
CISSI

Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha jag ser att det inte bara är daimkakan jag vill bli bjuden på, regnbåge hade inte suttit fel det heller ;) hahaha!

2010-06-21 @ 19:38:54
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0