Vi är aldrig nöjda

De visade sol idag. De hade fel. Suck! Jag som hade tänkt sola och bara slappa hela dagen, får helt enkelt hoppas att det spricker upp, för tidningen visar fortfarande sol. Undrar vart den är? Inte i Älvängen iallafall...

Tittade en stund på ett program igår där man räknade ut medel-människa i Storbritannien. Det var ganska intressant det lilla jag såg, för där räknade dem ut precis vilken längd och vikt och allt medel-människan i landet har. Och svaret är faschinerande tycker jag. Medelkvinnans storlek är 44. Och jag tror inte det kan skilja sig så extremt från Sverige, alla vill vara så små och smala som möjligt, men när man ser en sådan siffra så inser man att det är inte ideal och medelkvinnan att vara smal och liten. Varför vill då alla vara så smala och små hela tiden då? Det är nutidens sjuka ideal, men jag är glad att det börjar gå åt en hälsosam kropp istället för en sjukligt smal. Själv pratar jag ju mycket om min träning och vad jag äter och ibland kan jag även slänga in små, små klagande ord på mig själv, trots att jag inte vet om det, men jag strävar efter en så hälsosam kropp som möjligt, aldrig en smal! En kvinna ska ha former, vi är gjorda för det. Jag vill kunna vara gravid och föda barn på ett bra sätt utan massa komplikationer för att jag tvingat bort mina kvinnliga former som måste finnas där. Som finns där naturligt. Jag förstår inte varför vi tjejer/kvinnor alltid vill gå ner ett kilo till...ett kilo till... bara ett kilo till...? Vi är aldrig nöjda, hur många kilon vi än går ner. Det ligger någon annanstans, vi måste arbeta med oss själva, med vårt inre för att må bra i oss själva. För mig fungerar träningen som ett sådant verktyg, när jag tränar bra och äter bra så mår jag också bra i min kropp. Då trivs jag med hur jag ser ut, och är nöjd och stolt över mig själv. Men som nu, när jag varit förkyld och inte tränat på över en vecka, så mår jag genast sämre, tar fram de lite större tröjorna igen och nästan "gömmer" mig. Det där är bara min hjärnas fel! Det är den jag behöver ändra på, inget annat. Jag har alltid tyckt att tjejer som har mer former är så fina, de utstrålar lixom så mycket mer glädje! Jag menar, ingen av er kan väl påstå att Leila Lindholm är ful? Hon utstrålar så mycket värme och energi! Hela hon lyser verkligen i tvn! Hon känns så naturligt vacker. Håller ni med? Och hon har då ingen storlek 34. Det är precis så man mår psykiskt som gör hur man utstrålar och hur andra uppfattar ens utseende. Arbeta med det inre och jag lovar att ni ska se en förändring! Finn något som gör att ni mår bra av er själva, blir stolta över det ni gör, och märk skillnad. Det finns så många saker man inte tänker på som faktiskt fungerar. Yogan har hjälpt mig jättemycket med att lära känna min kropp och att landa i nuet. Jag vill så gärna gå en mindfulness kurs, och en vacker dag ska jag göra det också. För för mig är sådant viktigt, att jag kan landa precis där jag är, här och nu, och bara känna. Känna om jag mår bra eller dåligt, är varm eller kall, stel eller smidig. Allt.

Om ni vill testa att landa i nuet tycker jag att ljus-meditation är enkelt i början när man har svårt att strunta i alla tusen tankar som dyker upp.  Då sitter ni helt enkelt och ser in i ett levande ljus, och känner er själva. Andas med näsan, och är ni dåliga på att andas med MAGEN (det är inte många som gör det tyvärr, därav har många sämre återhämtning och kondition än vad de kunde haft!) så håll en hand på magen, när ni andas in ska magen röra sig utåt, och när ni andas ut går magen sakta tillbaka in igen. Det är jobbigt i början att andas såhär, men man vänjer sig snabbt och märker stor skillnad! Jag kan tex. återhämta mig jättefort efter träning tack vare andningstekniken. Är jag väldigt anfådd vet jag precis hur jag ska andas för att lugna pulsen och få en normal andning snabbt. Testa och känn skillnaden :)


Nu ska jag läsa mina dagliga bloggar, kolla mail och sedan fixa iordning mig! Later!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Du skriver så bra, positiva och inspirerande inlägg =) tänk om alla var som dig och tänkte som du gör :)

2010-06-23 @ 18:37:28
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja men det är det verkligen. Ibland om man är på dåligt humör ( som jag är rätt ofta ) så går man bara in på din blogg och läser lite och genast känns allt bättre :) Du får en på nåt sätt att tänka mer positivt.. hehe.. =)



Ja men verkligen, i ullared kan vi säkert fynda massa roligt vi ska greja och pyssla med, vilken toppenide!! =)=)

2010-06-23 @ 22:04:17
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0