Vart tog alla blommor vägen?

Vi åkte till havet idag, för det var blå himmel, varmt och skönt här hemma när jag vaknade. Ju längre vi kom mot Stora Höga och Getskär, desto mer moln såg vi. Väl framme låg ett tungt molntäcke över havet, dock hade det inte hunnit komma in mot land så vi la oss ner och solade och hoppades på att molnen skulle dra iväg. Oj så fel vi hade! Efter ca 1 och ½ timmes solande, blev det kallare och solen gick i moln. Då insåg vi att den inte skulle komma fram igen. Det var bara att packa ihop och åka hemåt igen, så typiskt när man väl åker ut! Men vi får väl vara glada för den tiden vi fick, alltid något :)

Somnade som stockar när vi kom hem, havsluften gjorde väl sitt trots den korta stunden. Vaknade vrålhungriga och efter det har jag inte gjort speciellt mycket. Har gått fram och tillbaka och bara tänkt ut om det finns något att pyssla med här men insåg att det nog inte finns något alls. Blir galen när jag är på sånt pyssel-humör och det finns INGET att pyssla med. Måste genast köpa lite pyssel-saker, är lite i målartagen så ska nog köpa lite färg och nya penslar och göra lite dekorationer. Jennie var så smart förut när jag kastade iväg en fin, len sten som låg i väskan (och ingen hade lagt dit den?) och sa att man faktiskt kunde skriva fina ord på en sådan sten. Sa till R att hämta stenen igen, för det ska jag minsann göra! Att jag inte tänkt på det innan, nu ska jag plocka stenar som jag gjorde när jag var liten, tänk vilken söt gåva att ge bort? Eller varför inte göra namn-brickor och ha vid dukning på speciella tillfällen? Ja, idéerna är oändliga, nu är det bara pyssel-saker som fattas! :)

Tre dagar kvar, sedan får jag krama om min fina lilla mamma! Då är det även midsommar, och planerna för det är inte alls bestämda ännu. Mer än att jag och R ska fixa lite midsommar-mat som står på bordet när jag hämtat mamma och Mikael vid flyget, och välkomna dem hem till en underbar, svensk sommar! (De lär ju sakna España så fort de klivit av planet...). Jag tänkte se om jag kan ut och plocka lite fina blommor, men insåg att jag är urkass på att veta vart jag ska hitta blommor. Det var inte som när man var liten och hade sommarstugan, då räckte alla blommor till en stor, fin midsommarkrans, PLUS kransar till oss barn. Nu känns det som jag inte ens kan hitta blommor till en ynka liten krans. Någon från Ale som har något bra tips där det växer fina blommor? :)




En sådan här söt vill jag ha i håret på fredag ju! Help me! Kanske måste man köpa blommor now days?




Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack för en härlig dag :)

Haha det var lite roligt att ingen visste vem som hade lagt stenen i väskan.. haha! Kul också att den även kommer till använding :)

Vi kanske borde ha nån pysseldag ihop, det har vi ju också gemensamt.. hehe. Dock har jag inga pysselgrejer heller men det är väl bara att skaffa sig =) hehe



btw, åt just fisken till middag och den var riktigt god! Så tack så mycket för dom =)



kramisar!

2010-06-23 @ 18:36:12
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0