Rensa, rensa, rensa!

Jösses vad mycket skit man har överallt..Har rensat och gjort iordning bland alla mina kläder, fått slängt lite iallafall, det är alltid något! Har även rensat bland alla papper och bröte i lådorna i skrivbordet, fick slängt massor! av saker som jag inte ens fattar har lagts ner där.. Men det skyller jag faktiskt inte på mig själv! :) Nåväl, nu är det mycket bättre i lådorna, dock inte helt bra så som jag vill ha det, men det kan det inte bli när man har en till som faktiskt bestämmer vad som ska finnas och inte. Har tagit en paus nu, för det tar faktiskt en del energi att sitta och pilla och rensa, men än är jag inte helt klar för dagen. Måste rensa i skåpet i skrivbordet också, men där blir det lätt för det är mest mina skolsaker där så vet att det inte är så mycket att rensa ut, mer bara att ställa iordning och få allt på sin plats. Måste verkligen köpa lite mappar och pärmar och så nu märkte jag, har en hel del papper som bara ligger och skräpar och inte platsar någonstans. Det får bli nästa projekt när man får pengar.. För nu är jag fattig som en kyrkråtta!

Jag gillar ju Feng-Shui, en harmonisk inredningsstil. Den handlar mycket om att man ska rensa och inte ha massa onödiga, överflödiga saker hemma. Jag är urkass på det! Sparar hellre än att slänga, är för feg för att våga slänga saker. Tyvärr. Men försöker bli bättre på det och det går väl sakta men säkert framåt.. Med tanke på att jag hatar när det är övermöblerat och för mycket saker framme då jag tycker det känns så stökigt, så blir mina skåp och lådor lätt fulla eftersom jag har en hel del prylar. Men nu har jag börjat sommar-rensa och jag har lovat mig själv att jag ska slänga massa saker, ge bort en del och kanske till och med sälja lite på tradera? Beror på vad för saker jag lyckas hitta som jag vill bli av med :)

Nej, nu får jag sätta igång igen så jag blir klar idag, dumt att dra ut på det!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Nu har du väl vunnit tre tävlingar? :P Jag sa ju att du skulle göra det!! =) Alla vinner om man tävlar, men man får inte ge upp :) Jag har vunnit 4 ggr än så länge, varje gång tror jag att jag aldrig kommer vinna igen =P haha!

2010-03-17 @ 15:20:13
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hahahaa jag sitter också och rensat bland all min skit i rummet. Inte klokt va skit man har egentligen :P Men jag har blivit skit bra på att slänga saker. Innan sparade jag ALLT! :p haha!

2010-03-17 @ 15:23:10
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0