Jag är kär

Frostiga mornar.. Kyliga, klara, soliga dagar.. Hundratals färger.. Mörka kvällar..
Hösten, jag är verkligen kär!


Har ni haft lika underbart höstväder denna vecka? Jag tycker det är alldeles underbart, men idag verkar det vara mulet istället för soligt, men det kan spricka upp för vissa dagar har det varit lite sämre på morgonen.
Nu har jag gjort min sista vik-dag på jobbet, så nu är det tillbaka till pluggandet och lite ledighet igen. Känns både och om det faktiskt, när man väl börjat jobba vill man ju helst fortsätta. Men det kommer säkert dyka upp mer jobb framöver, jag står alltid redo. :)

Jag har inte skrivit så mycket det senaste, och det är pga. att jag jobbat ganska mycket. Idag ska jag iväg också, fick dock sovmorgon (och då vaknar jag strax efter sju, såklart!). Ska till Pernilla och plugga så vi får färdigt uppgiften vi ska lämna in på måndag och sedan ha diskussion kring. Jag tycker fortfarande det är jätteintressant med ätstörningar och nu kommer vi mer in på anorexi-delen och det är ju mitt största intresse inom ämnet så jag är beredd på en rejäl diskussion som ska ge mig mycket! Hoppas jag kan hitta fler bra kurser till våren, vill bara få mer och mer kunskap... Ibland känner jag mig som världens plugghäst, att jag aldrig vill sluta plugga och lära mig saker. Men samtidigt måste man ju också ut och jobba för att få lite livserfarenhet och praktisk kunskap. Jag ska försöka göra både och ett tag, har funderat på om jag inte ska försöka se om man kan få en praktikplats där man arbetar med ätstörningar. Det är svårt att få jobb där när man är så ung som jag är nämligen, men en praktikplats gör mycket, det vet jag. Då ser de vem man är och hur man jobbar och hur man förhåller sig till arbetet. Då kommer de ändra uppfattning om min unga ålder, det är jag övertygad om. Brinner man för en sak så gör man, oavsett ålder.

I helgen blir det lite mys och ganska lugnt vad jag vet nu. Vi kanske ska in och äta idag istället, på Sjömagasinet. Det blev inget förra helgen då vi båda var för trötta, så vi får se om vi åker in idag och har en riktig lyxmiddag. Men som sagt så är det ingen brådska, men jag hoppas det blir av idag för visst är man ganska sugen... :) På söndag kommer Jennie och Kim hit på middag, ska bli så himla mysigt! Vad jag ska hitta på för mat har jag inte helt bestämt än, men något gott blir det allt! :)

Nu måste jag göra lite nytta innan det är dags att åka, ha en superduper fredag sötisar!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Ska bli sååå mysigt att komma till er! längtar! :)

2010-10-01 @ 11:27:45
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0