Ensam Cissi söker

Jahopp, då gör vi ett nytt försök då. Skrev nyss ett halvt inlägg men så försvann allt, sitter med en bärbar dator så råkade väl komma åt någon dum knapp antar jag..? Suck. Jaja, nu kör vi igen!

Har haft dålig inspiration till att skriva här det senaste, men nu tänkte jag slänga in ett par rader. Har bott ensam sedan i söndags morse, och det låter ju inte speciellt länge, och det är det inte heller, men det känns längre än vad det är. Jag har aldrig bott själv, och det kommer jag på nu, 4 år efter att jag flyttade hemifrån. Alltså, man tänker inte på att "bo själv" har en innebörd med att BO ENSAM för jag har bott själv i 4 år, och med det menar jag bott utan mina föräldrar och syskon. Men har ju hela tiden haft R, så jag har inte bott själv. Jag intalar mig (och får höra från andra också) att jag behöver det här, jag måste kunna bo själv, och det är väl självklart jag kan det också. Det är inga problem alls. Lite skönt emellanåt, man slipper städa undan efter någon annan, man kan göra som man vill med allt osv. Men jag trivs nog bäst med att inte bo själv. Men det gör nog dem flesta, eller? :)

Anyways, nog om mitt "ensamma-sambo-liv" :) Livet rullar på, fick rycka in och jobba lite idag hos mammas sambo då de hade lite personal-kris. Skulle börjar plugga idag, men får göra det imorgon istället. Är ledig fram till nästa torsdag, då börjar jag och jobbar sedan helgen, sedan jobbar jag två veckor till. Har rätt sköna tider tack och lov, det nya schemat verkar se riktigt lovande ut! Istället för att jobba 12-21.15 när man jobbar kväll börjar man 14 och jobbar till 21.30. Då hinner man ju faktiskt göra något innan man börjar, det är annat än när man började tolv! 

Drog igång träningen förra veckan som sagt, och jag är back on track så idag ska magen få sig en ordentlig omgång igen! Hoppas på lite mindre träningsvärk denna gång, men det vet jag att det kommer bli. Men ska bli skönt med lite core-träning, dock skippar jag nog medelpasset efteråt och kör hela core-passet istället eftersom det slutar åtta och det andra börjar åtta och det är inte på samma ställe så man får ta bilen. Det är snabba ryck med andra ord. Och jag känner att eftersom jag kommer träna det medelpasset imorgon så kan jag hoppa det idag. Går inte att stressa varje tisdag. Idag ska inte mamma träna heller och då känner jag det ännu mindre lockande att springa mellan passen. Roligare när man är två! Inte sant?

Nej, nu ska jag avsluta och vänta på att min kära ringer efter jobbet, så jag hinner säga hej innan jag drar på träning. Ha en underbar kväll så hoppas jag på lite mer inspiration snart!  


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vi firar ju inte varje månad. Men vi säger såklart alltid grattis till varandra. Det tycker vi bara är gulligt och absolut inte jobbigt :)

2010-09-07 @ 18:34:49
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0